avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1012 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sunt studenta in ultimul an de facultate si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sunt studenta in ultimul an de facultate si insarcinata, am dreptul la somaj?

Sunt studenta in anul III de facultate la zi si urmeaza sa dau licenta. Sunt de asemenea insarcinata si urmeaza sa nasc in septembrie. Am dreptul la somaj dupa ce termin facultatea? Si dupa ce nasc copilul mai am dreptul la indemnizatia de crestere a copilului?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: piticut86 , utilizator 12:41, 4 Iunie 2013
1. Imediat dupa ce absolviti facultatea (in maximum 60 de zile calendaristice) inregistrati-va la Agentia de Somaj de care apartineti.

2. Perioada de 60 de zile de la absolvire si cele 6 luni in care veti beneficia de indemnizatie de somaj sunt eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC).

3. Fiind in somaj indemnizat puteti beneficia de concedii medicale, concediu de maternitate (sarcina si lauzie = pre si postnatal = 126 de zile) si apoi de concediu crestere copil (CCC).

4. Certificatele medicale le duceti la Agentia de Somaj care le calculeaza si le plateste.

5. Cererea pentru CCC o faceti catre Agentia de Somaj iar actele le depuneti la Primaria de care apartineti cu domiciliul.

6. Concediile medicale, concediul de maternitate si CCC suspenda perioada de somaj care se reia, de unde a ramas, dupa expirarea fiecaruia din aceste concedii.

Ultima modificare: Marți, 4 Iunie 2013
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Mamele studente au dreptul la indemnizatie de crestere a copilului daca in ultimele 12 luni anterioare nasterii acestuia s-au aflat in una dintre urmatoarele situatii:

au urmat sau urmeaza cursurile de zi ale invatamantului universitar sau postuniversitar (masterat, doctorat) organizat potrivit legii;