avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1012 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sunt studenta in ultimul an de facultate si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sunt studenta in ultimul an de facultate si insarcinata, am dreptul la somaj?

Sunt studenta in anul III de facultate la zi si urmeaza sa dau licenta. Sunt de asemenea insarcinata si urmeaza sa nasc in septembrie. Am dreptul la somaj dupa ce termin facultatea? Si dupa ce nasc copilul mai am dreptul la indemnizatia de crestere a copilului?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: piticut86 , utilizator 12:41, 4 Iunie 2013
1. Imediat dupa ce absolviti facultatea (in maximum 60 de zile calendaristice) inregistrati-va la Agentia de Somaj de care apartineti.

2. Perioada de 60 de zile de la absolvire si cele 6 luni in care veti beneficia de indemnizatie de somaj sunt eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC).

3. Fiind in somaj indemnizat puteti beneficia de concedii medicale, concediu de maternitate (sarcina si lauzie = pre si postnatal = 126 de zile) si apoi de concediu crestere copil (CCC).

4. Certificatele medicale le duceti la Agentia de Somaj care le calculeaza si le plateste.

5. Cererea pentru CCC o faceti catre Agentia de Somaj iar actele le depuneti la Primaria de care apartineti cu domiciliul.

6. Concediile medicale, concediul de maternitate si CCC suspenda perioada de somaj care se reia, de unde a ramas, dupa expirarea fiecaruia din aceste concedii.

Ultima modificare: Marți, 4 Iunie 2013
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Mamele studente au dreptul la indemnizatie de crestere a copilului daca in ultimele 12 luni anterioare nasterii acestuia s-au aflat in una dintre urmatoarele situatii:

au urmat sau urmeaza cursurile de zi ale invatamantului universitar sau postuniversitar (masterat, doctorat) organizat potrivit legii;

- se afla in perioada de 60 zile de la absolvirea cursurilor de zi a invatamantului universitar cu examen de diploma/licenta.

In cazul persoanelor care au urmat sau urmeaza o forma de invatamant universitar, postuniversitar sau liceal si solicita indemnizatia de crestere a copilului, alaturi de celelalte acte se va atasa la dosar si adeverinta de studii sau diploma de absolvire dupa caz.

Dosarul va cuprinde:

- Cerere tip;
- Actele de identitate ale parintilor - copie si original;
- Certificatul de nastere al copilului(lor) - copie si original;
- Adeverinta de la scoala/facultate pe ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului, din care sa rezulte ca s-au frecventat cursurile la zi si fara intrerupere;
- Diploma de licenta, master, etc....(dupa caz) copie;
- Adeverinta de la finante - din care sa rezulte ca solicitantul a realizat sau nu venituri profesionale in ultimele 12 luni anterioare nasterii;
- Declaratie pe proprie raspundere - din care sa rezulte ca solicitantul a realizat sau nu venituri profesionale in ultimele 12 luni anterioare nasterii;
- Pentru solicitantul minor - dispozitie de curatela/tutela - emisa de Autoritatea Tutelara;
- Celalalt parinte va prezenta:

Declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte ca parintele firesc, sau dupa caz, o alta persoana indreptatita nu beneficiaza de indemnizatie sau stimulent;
Daca celalalt parinte este salariat: Adeverinta eliberata de angajator din care sa rezulte ca nu este in concediul pentru cresterea copilului;

- Dosar cu sina;
- Dovada de la banca privind COD-ul IBAN;
- Alte acte, dupa caz
Indemnizatia de crestere a copilului se va acorda mamelor studente incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 zile lucratoare de la acea data.

Daca cererea este depusa mai tarziu de 60 de zile de la data nasterii copilului, indemnizatia de crestere a copilului se va acorda incepand cu data depunerii cererii.
Cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului pentru mamele studente care nu au realizat venituri in ultimele 12 luni anterioare nasterii este de 600 de lei.

Daca o mama studenta sau proaspata absolventa realizeaza venituri pe o perioada de cateva luni in interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului este reprezentata de suma totala a veniturilor realizate in aceste luni, impartita la 12.
Ultima modificare: Marți, 4 Iunie 2013
piticut86, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Indemnizatie de crestere a copilului Roxana1992 Roxana1992 Buna ziua. Sunt studenta in ultimul an la Universitatea de Medicina si Farmacie si momentan sunt insarcinata in 7 saptamani. Conform calculelor data nasterii ... (vezi toată discuția)
Concediu de crestere al copilului carmentarus carmentarus Am terminat facultatea dar o sa imi dau licenta in iunie 2013. O sa nasc pe la sfarsitul lui ianuarie, pot sa intru in concediu de crestere al copilului si sa ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie pentru cresterea copilului Miluna21 Miluna21 Buna ziua!! Am si eu o mare nelamurire in legatura cu indemnizatia pentru cresterea copilului in situatia in care nu lucrez, si am terminat facultatea in ... (vezi toată discuția)