miha14 a scris:
anul acesta s-a sesizat administratorul asociatiei de locatari ca pe anul 2012 consumul la apa calda si apa rece la apartamentul meu a fost trecut 0.
Cine l-a sesizat pe administrator? A sesizat singur greseala, acelasi administrator ori unul nou angajat? Oricum greseala trebuie indreptata si recalculat consumul.
In 2012 nu au mai trecut acel clasic consum de 3 si de 5, au trecut 0. Eu nu am sesizat acest lucru deoarece nu am fost interesata de calcule fiind o buna platitoare la zi cu sumele trecute in tabelul afisat.
Consumul de 3 sau 5 mc nu este deloc cel clasic. Noi punem celor care nu declara consumul cate 7 m.c de apa rece pe luna pentru fiecare persoana ce locuieste in apartament.
Lipsa de interes fata de consumul din 2012 este motivata de faptul ca nu vi se punea la plata apa pe care o consumati si nu datorita faptului ca sunteti o buna platitoare.
Cei 3024 lei pot reprezenta corect diferenta de consum pentru cei 6 ani, adica aproximativ 40 lei/luna, poate 3-5 m.c de apa lunar.
Ma intreb acum a cui este vina ca ei au omis inregistrarea unor cote la consumul de apa, de ce nu am fost sesizata in decurs de 6 ani sa declar un consum de apa deoarece ei inregistrau mereu acelasi consum, chiar in unele luni 0!.
Este vina tuturor celor care au condis asociatia, au administrat-o... dar poate ca unii s-au mai schimbat din functii, au plecat, au venit altii, iar dumneavoastra ati fost si-ati ramas mereu in acel apartament. Asa ca cea mai mare vina o aveti dumneavoastra pentru ca, asa cum spuneti, nu ati mai vrut sa declarati apa, nu ati sesizat atunci cand ati vazut ca vi se repartizeaza "zero" apa. Acum va detasati referindu-va la vecinii dumneavoastra pe care i-ati ales in conducerea asociatiei cu "ei" pentru ca acestia sau poate altii fata de cei de acum 6 ani sau 2 ani, au verificat si-au constatat ca trebuie sa achitati ceea ce ati consumat.
nu exista o metodologie de regularizare a acestor apometre de apa?
Comitetul executiv poate adopta un regulament de gestionare a consumului de apa conform Legii 230/2007 si HG 1588/2007, iar proprietarii pot aduce imbunatatiri ale acestui regulament in adunarea generala daca este cazul.
Nu cred ca poate fi facuta o regularizare pe un numar de 6 ani , deoarece s-a prescris.
Oricand se face o verificare a documentelor asociatiei, a modului de repartizare a cheltuielilor se pot gasi greseli (asa cum esrte cea de acum) iar comitetul executiv decide masuri de corectare, de regularizare, de aducere a situatiei la normal. Nu exista nici o limitare in legislatie cu privire la timpul scurs de la greseala pana la constatare. In legea contabilitatii, de exemplu, se precizeaza ca greselile se indreapta in maxim 30 de zile de la constatare. Asa ca daca acum au verificat si afiseaza aceasta datorie pe urmatoarea lista de plata afisata, se incadreaza in cele 30 de zile.
Nu se prescrie de la sine nici o datorie, nici o suma restanta sau rezulatata in urma unei verificari. Doar daca ajungeti in instanta, la cererea debitorului, judecatorul poate decide ca dreptul de a solicita anumite sume mai vechi de 3 ani se prescrie. Subliniez "
dreptul de a cere" se prescrie, nu suma datorata. Dar in aczul de fata aceste sume nu au fost stabilite si afisate pe lista de plata acum 6,5, 4 sau 3 ani, ci au fost stabilite in urma sesizarii administratorului, acum, in 2013, acum au fost inregistrate in evidentele contabile, in listele de plata...