avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 396 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Intocmire registru de incasari si plati
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Intocmire registru de incasari si plati

Am deschis o Intreprindere Individuala luna trecuta cum fac cu registru de incasari si plati?
Pana acuma am avut numai plati, si deja a trecut o luna de cand am deschis firma, si as vrea sa stiu daca trebuie sa am ceva documente facute lunar? sau numai trimestrial?
Trebuie sa am ceva hartii facute zilnice?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: andrejuly , utilizator 01:09, 3 Decembrie 2013
Daca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva, nu trebuie sa completati alte registre decat registrul jurnal de incasari si plati.
Veti inregistra in acest registru dupa data documentului de incasare sau de plata(chitanta, raportul zilnic scos de la casa de marcat sau extrasul de cont bancar). Valorile le inregistrati cu tot cu tva.
Cautati sa aveti completat acest registru la zi.
Nu se inregistreaza in registru banii sau valoarea bunurilor in natura adusi in pfa la inceputul activitatii sau de cate ori e nevoie.
Acum, despre alte hartii zilnice, trebuie sa dati detalii despre ce activitate desfasurati. De exemplu, daca aveti cumparat pe pfa un echipament care are valoare mai mare de 2500 lei, se considera ca e mijloc fix. Pentru el trebuie sa completati in momentul achizitiei nir, sa vedeti care e durata normala de functionare adica timpul in care el trebuie sa fie amortizat, sa completati fisa mijlocului fix, sa calculati planul de amortizare.
Daca aveti cumparate echipamente de lucru(scule) sau echipamente de protectia muncii, trebuie sa completati nir si bon de scoatere in consum general sau pe fiecare angajat, daca e cazul.
Daca cumva aveti angajati, completati si depuneti trimestrial declaratia 112 cu impozitul si contributiile sociale.
Nu stiu daca am inteles eu bine din ce am mai citit- texte de legi+ raspunsuri date in forumuri- in legatura cu aceste mijloace fixe, mai concret, ca mijloace fixe sunt cele ce depasesc acest palfon de 2500 lei dar si cele ce au o durata de utilizare mai mare de 1 an. Aceste conditii trebuie indeplinite cumulativ sau e suficienta una pentru ca un bun sa fie considerat mijloc fix, cu toate consecintele ce decurg din acest fapt? Spre ex, un laptop cu un pret de 1999 lei, judecand dupa plafonul de 2500 lei, s-ar putea spune ca nu e mijloc fix, dar ca durata medie de utilizare depaseste 1 an si prin prisma acestui fapt ar putea fi considerat mijloc fix. Cum stau de fapt lucrurile?
Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare şi îndeplineşte cumulativ următoarele conditii:
a) are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în functie de indicele de inflatie;
b) are o durată normală de utilizare mai mare de un an.
Pentru obiectele care sunt folosite în loturi, seturi sau care formează un singur corp, la încadrarea lor ca mijloace fixe se are în vedere valoarea întregului corp, lot sau set.

Fragmentul este din legea 15 din 24 martie 1994 (republicată) privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale
Va multumesc pentru lamuriri!:)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa - obligatii snow_white snow_white Buna ziua, Am cateva intrebari la care v-as ruga mult sa-mi raspundeti. 1. Facturile si chitantele se fac in trei exemplare. Primul exemplar se da societatii ... (vezi toată discuția)
Amortizare birotica cristian_conea cristian_conea Care sunt conditiile pt.a se calcula amortizare pt. niste articole de birotica (am citit undeva ca trebuie sa aibe o valoare de peste 1800 lei). Sunt titular ... (vezi toată discuția)
Intreprindere individuala prestari servicii si comert service auto aurah aurah Buna seara!am un service auto ce are domeniu de activitate intretinerea si reparatia auto si comert.Intrebarea mea este: Facturile de la furnizoriprin care am ... (vezi toată discuția)