avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 284 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general PFA - obligatii
Discuție deschisă în Contabilitate în general

PFA - obligatii

Buna ziua,
Am cateva intrebari la care v-as ruga mult sa-mi raspundeti.
1. Facturile si chitantele se fac in trei exemplare. Primul exemplar se da societatii catre care sunt emise. Dar cu celelate doua exemplare ce trebuie facut?
2. Dupa ce au fost completate registrele de incasari si plati si cel de inventar pe anul trecut, trebuie depuse la finante?
3. Activele fixe trebuie trecute in registrul de inventar? Inteleg ca diferenta dintre activ fix si mijloc fix este suma de pana la 1.800 RON si dupa 1.800 RON. Dar care este regimul diferentiat dintre cele doua?
4. Care este procentul cu care poate fi diminuat un mijloc fix sau un activ fix de la un an la altul?
5. Un mijloc fix (de pilda un computer) poate fi achizitionat de la o persoana oarecare ce nu mai detine bonul fiscal cu care l/a achizitionat initial. In cazul in care se poate face acest lucru, care ar fi procedura inregistrarii computerului pe PFA?
Cel mai recent răspuns: Monica Miron , Consultant fiscal 20:50, 3 Ianuarie 2011
Chitanta: se întocmeşte în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei; circulă la depunător (exemplarul 1, cu ştampila unităţii). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operaţiunilor efectuate în registrul de casă; se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
Registrele de incasari si plati si cel de inventar se inregistreaza la fisc la procurarea lor, ulterior nu se depun la finante
Activele fixe se inregistreaza in registrul de inventar. Activul fix sau mijlocul fix este bunul cu o valoare de peste 1.800 lei si reprezinta acelasi lucru.
Mijlocul fix de poate fi achizitionat de la o persoana fizica prin notariat si poate fi inregistrat in registrul inventar de PFA.
1.facturile si chitantele se pot intocmi in 2 exemplare nu e necesar 3 ex, unul il dati clientului, celelate le pastrati ca document de inregistrare in regigitrul de incasari si plati(dovada)
2.nu trebuie sa depuneti la finante nici registru de incasari si plati , nici registrul inventar il pastrati dvs , pot fi controlate oricand de organele de control;
3.activele trebuie trecute in registru inventar , mijloacele fixe,cele pana la 1800 lei sunt considerate obiecte de inventar , cele care depasesc 1800 lei sunt considerate mijloace fixe , respectiv daca au durata normala de utilizare mai mare de 1 an, urmeaza regimul de amortizare,de recuperare a valorii pe calea amortizarii esalonat liniar pe durata de viata a mijlocului fix , gasiti in catalogul cu durata normala de utilizare a mijloacelor fixe,
Cod fiscal ART. 24

Amortizarea fiscală

(1) Cheltuielile aferente achiziţionării, producerii, construirii, asamblării, instalării sau îmbunătăţirii mijloacelor fixe amortizabile se recuperează din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizării potrivit prevederilor prezentului articol.

(2) Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporală care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) este deţinut şi utilizat în producţia, livrarea de bunuri sau în prestarea de servicii, pentru a fi închiriat terţilor sau în scopuri administrative;

b) are o valoare fiscală mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului, la data intrării în patrimoniul contribuabilului;(1.800lei)

c) are o durată normală de utilizare mai mare de un an.

Pentru imobilizările corporale care sunt folosite în loturi, seturi sau care formează un singur corp, lot sau set, la determinarea amortizării se are în vedere valoarea întregului corp, lot sau set. Pentru componentele care intră în structura unui activ corporal, a căror durată normală de utilizare diferă de cea a activului rezultat, amortizarea se determină pentru fiecare componentă în parte.
4.prin impartirea valorii mijlocului fix la durata normala de utilizare, liniar , esalonat pe fiecare luna pana la expirarea duratei normal de functionare;
5.da , poate fi achizitionat, faceti un borderou de achizitie gasiti formular si pe net si treceti denumirea bunului si valoarea de achizitie , numele persoanei de la care a-ti cumparat bunul ;
Succes!
# monimiron

Pct.5 - fara a merge la notariat?
Va multumesc foarte mult. Un an binecuvantat.
nu este necesar notariatul!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Transpunere in registre a mijloacelor fixe big_bughy big_bughy Buna ziua, E primul an cand trebuie sa fac singur lucrul asta si sunt unele lucruri pe care nu le inteleg. Cum voi trece mijloacele fixe (valoare ... (vezi toată discuția)
Contabilitate Lelle Lelle Buna ziua.Unitatea noastra doreste sa achizitioneze o pompa pentru eliminarea apelor subterane din locuinte in urma inundatiilor.Conform clasificatiei si ... (vezi toată discuția)
Obiect de inventar sau mijloc fix Bajinaru Ramona Bajinaru Ramona Buna ziua! Firma mea este o firma de constructii neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe profit. Intr-o luna a achizitionat o betoniera care are ... (vezi toată discuția)