avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 440 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... PIERDERE PENSIE DE URMAS
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

PIERDERE PENSIE DE URMAS

Buna seara,

In situatia in care sunt studenta si mi-am deschis un SRL-D unde sunt unic asociat si administrator, dorind sa aplic pentru subventia data angajatorilor care angajeaza absolventi care nu au mai avut pana acum contract de munca cu alta firma ( aceea de 750 de ron), risc a pierde pensia de urmas care imi revine in urma decesului unuia dintre parinti? Stiam ca veniturile cumulate, nu ar trebui sa depaseasca salariul mediu pe economie. Aceea subventie este data angajatorului , persoana juridica, care coincide cu mine, si ar depasi salariul mediu pe economie toate veniturile cumulate. Exista acest risc sa pierd pensia? Va multumesc!

Copiii pensionari de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, indiferent de nivelul acestora

Legea 263/2010

ART. 118

(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:

d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).

ART. 84

Copiii au dreptul la pensie de urmas:

a) pana la varsta de 16 ani;

b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de munca si pensie de urmas ada2113 ada2113 I se poate face unei persoane care beneficiaza de pensie de urmas un contract de munca pe 8 ore pe suma de 700 ron iar iar la acesta sa se ataseze un ... (vezi toată discuția)