asociatia noastra de propietari are in exploatare blocuri cu apartamente care detin ascensoare pt a ajunge la etajele superioare.aceste ascensoare sunt intretinute si revizuite de o echipa de liftieri ,inca de la darea in exploatare.aceste ascensoare sunt la limita varstei si a uzurii morale ,si anual li se face revizie,care ,atunci cand este finalizata,este avizata de ISCIR.mai nou seful de la una din scari,nu mai este de acord cu plata sumei avizului ISCIR, spunand ca el nu are contract cu ISCIR.
INTREBAREA ESTE:
Cine legifereaza plata acestei sume catre ISCIR,si,ce se intampla daca nu se plateste asa ceva?
dumnealui sustine ca plata acestei sume ,sa fie facuta de catre firma de ascensoare si nu de locatari.
va rog sa-mi spuneti si mie ce legi reglementeaza asa ceva?
cu stima si multumiri anticipat,cristi.
Revizia ascensorului, verificarea conductelor de gaz, sunt in sarcina proprietarilor, daca nu doresc sa le faca este alegerea lor, cei de la ISCIR vor opri lifturile si nu le vor da drumul pana nu se face revizia, iar odata oprite nu cred ca ii va lasa pana nu le pun la punct cum spune legea.
Nu cred ca exista o firma de intretinere ascensoare care sa aiba trecut in contract efectuarea reviziei pe banii ei.
De fapt este vorba de taxa de autorizare CNCIR (vechiul ISCIR).
Firma de service face revizia, pentru ca trebuie s-o faca, conform cu contractul de service si datele din cartea liftului, dar revizia trebuie avizata (se presupune ca si verificata tehnic) de CNCIR care da aviz favorabil pentru functionare.....sau nu.
CNCIR este si cel care autorizeaza firmele de service ascensoare, deci este un fel de "sef... al ascensoarelor"
Acest aviz costa pentru ca CNCIR este o societate care se bugeteaza, printre altele, si din aceste avize, dar fara avizul ei lifturile se inchid.