avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 311 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Problema cu societatea de asigurare
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Problema cu societatea de asigurare

Buna ziua!
Am o problema cu asiguratorul ASIROM.Pe scurt,am fost lovita in spatele masinii de catre o persoana, din vina ei.Asiguratorul(rca-ul persoanei vinovate) si-a dat acceptul de principiu.Masina a fost reparata,totul ok,pana la problema devizului de plata.Este in valoare de 5000 lei.Asiguratorul nu este de acord decat cu 4000.Problema a fost doar de inlocuire a unor piese din plastic,care au venit si gata vopsite(politica Honda).Cei de la service au luat piesele de la unicul importator pe Romania la niste preturi cu mult mai mari decat cele estimate de agentul Asirom ,dovada stand si chitantele pe care nu le-au aratat .Nu mai punem la socoteala si comisionul pe care orice firma care vrea profit trebuie sa si-l puna.Ce sa mai spun ?E ceva strigator la cer,nemaipunand la socoteala ca n-am nicio vina in accident.Daca n-o sa putem ajunge la un numitor comun cu agentul(oricum nu e o persoana cu care se poate purta o convorbire omeneasca),ce ma sfatuiti legal ca sa actionez?
Ultima modificare: Luni, 9 Martie 2009
Lorenza, utilizator
Cel mai recent răspuns: Lorenza , utilizator 22:14, 22 Iunie 2009
1.Toti Asiguratorii au acces la cataloagele de piese la pret de productie/importator/furnizor /reprezentanta si nu fac estimarea in necunostinta de cauza.
2.Reparatorul solicita un accept de plata pe baza constatarii facuta de inspectorii de dauna ai Asiguratorului, solicita acestora constatari suplimentare daca apar defectiuni noi la demontare.
3.Unii asiguratori (in speta Asirom) accepta reparatii mai putin la reprezentante.(care sa recunoastem ca au preturi la piese si tarife/adaosuri care pot fi chiar mai mult de 300%)
4.Toti Asiguratorii care practica RCA,sunt obligati sa aiba contracte de service pt.reparatii.Acolo nu exista refuzuri.
5.Un deviz de constatare+reparatie aprobat in scris, nu mai poate fi respins decat daca se dovedeste ca prestatorul a facut falsuri in acte.
6.Presupun ca aveati si asigurare CASCO.Folositi polita si scapati de necaz.Asiguratorul Dv. va obtine regresul la valoarea devizului iar masina va fi reparata repede, bine, fara probleme financiare.(mai putin reducerea de buna-purtare la reinnoirea politei CASCO)
Multumesc pentru raspuns.Sunt detalii de bucatarie interna pe care eu nu le cunosc.Ce pot sa lamuresc in plus,service-ul are decontare directa cu Asiromul.Initial si-au dat acceptul de reparatie.Cei de la service, conform chitantelor, au platit la fiecare piesa mai mult decat a evaluat agentul conform nu stiu carui program in care s-a uitat el.In ceea ce priveste cascoul,am,dar si aici e o problema.Masina a fost in leasing timp de 1 an de zile.L-am achitat in avans si am optat pentru un alt asigurator.Accidentul s-a produs in ultimele zile ale politei de casco incheiata de firma de leasing,expirata in prezent.Cum nu intentionam s-o reiinoiesc la ei si neinchipuindu-mi ca n-o s-o scot la lumina asa usor,nu am optat sa apelez la ei.Cum se vede treaba,n-a fost o alegere inspirata.
Ce s-ar mai putea face in acest caz?Mie totusi,nu mi se pare chiar interpretabila situatia.Serviceul a achizitionat piesele la pretul respectiv si cel de la asirom spun ca pretul ar fi trebuit sa fie mult mai mic.Nu mai pun problema unui comisionrezonabil de 10-15% macar ca doar se lucreaza pentru profit.Eu sunt convinsa de bunacredinta a celor de la service,deoarece am vazut si facturile de achizitie si in trecut am mai colaborat cu ei si intotdeauna am fost multumita de calitate si promptitudine.Nu e vorba despre reprezentanta Honda.
Ultima modificare: Luni, 9 Martie 2009
Lorenza, utilizator
Chiar daca evenimentul s-a produs in ultima zi de valabilitate a polite CASCO,aveti dreptul sa solicitati despagubirea daca aveti documentele care atesta cauza producerii si valoarea pagubei.
In privinta relatiei Asirom-Service Auto, pe baza contractului-conventie existent, este treaba lor cum si-o regleaza, cine a incalcat conditiile contractuale, etc. Important este sa nu cedati ,sa nu platiti nimic ,sa nu semnati acceptul pt. o despagubire care nu acopera integral reparatia conform autorizatiei/pr.verbal accident si actului de constatare al asiguratorului.Puteti incepe cu o petitie la conducerea Suc.Asiguratorului (s-ar putea sa existe frecusuri subterane intre inspectorul de caz si Service) :training:
Va ofer o \"umbrela\" pentru vremuri rele...:rtfm:

\" Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 20/2008 pentru punerea in
aplicare a Normelor privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru
prejudicii produse prin accidente de vehicule a fost publicat in Monitorul
Oficial, Partea I, nr. 762 din 11.11.2008. \"
CAPITOLUL V
Despagubirea

Art. 35. - Persoana prejudiciata are dreptul sa inainteze cererea de despagubire catre asiguratorul RCA, in cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea obligatorie RCA, potrivit prezentelor norme, sau catre asociatia Fondul de protectie a victimelor strazii, in cazul producerii unui risc acoperit din acest fond, potrivit art. 251 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ori catre BAAR, in calitatea sa de birou gestionar.
Art. 36. - (1) Despagubirea se efectueaza de catre asiguratorul RCA in maximum 15 zile de la data la care asiguratorul a definitivat investigatia necesara evaluarii sumei pe care este obligat sa o plateasca sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca.
(2) Asiguratorul RCA este obligat sa desfasoare investigatia privind producerea accidentului, in termen de cel mult 3 luni de la data avizarii producerii evenimentului asigurat, in conditiile in care respectivul accident nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritatile publice. In termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, asiguratorul RCA este obligat fie:
a) sa raspunda cererii partii solicitante, formuland oferta de despagubire potrivit propriilor investigatii cu privire la producerea evenimentului asigurat, in cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare si producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA; fie
b) sa notifice partii prejudiciate cu privire la motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire.
Art. 37. - Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenul prevazut la art. 36 sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi de intarziere.
Multumesc foarte mult pentru raspuns!:kissing:
Deja e totul mult mai limpede.
Situatia in prezent, sta asa.Cei de la service mi-au dat masina si talonul inca de atunci.Intre timp,directorul de service a trimis pe cineva din firma sa vorbeasca cu asiguratorul.Acesta e fost de neinduplecat.Nu mi s-a cerut diferenta de bani,adica 1000 lei,dar mai mult ca sigur,o sa mai am nevoie si viitor de ei,si nu vreau sa las asa situatia.Oare ,legal,nu mai sunt alte cai de atac?

Alte discuții în legătură

Rca jenicaprod jenicaprod In cat timp, o societate de asigurari trebuie sa-ti dea un raspuns privind acceptul (ne acceptul) la plata daunelor rezultate in urma unui accident de ... (vezi toată discuția)
Dosar dauna !! Graure Ionut Graure Ionut Buna ziua !! Am deschis un dosar de dauna la Asirom pitesti pe data de 14 Decembrie 2017..S a făcut constatarea, S a făcut devizul de către service S a ... (vezi toată discuția)
Service-ul refuza sa-mi predea autoturismul reparat andreitulea andreitulea Buna! Am nevoie de un sfat. Am un vw Polo in leasing, lovit in urma unui accident de un sofer cu polita RCA Asirom Constanta. Reparatia s-a terminat in urma cu ... (vezi toată discuția)