avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 682 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... raspuns Compartiment Asociatii de Proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

raspuns Compartiment Asociatii de Proprietari

Stimati forum-isti, doresc sa va cer parerea cu privire la un raspuns primit din partea Compartimentului Asociatii de Proprietari. Conducerea asociatiei de proprietari nu s-a achitat niciodata de obligatia inscrisa in art. 25 alin. 4 Legea 230/2007, aceea de a transmite proprietarilor procesele-verbale in care sunt consemnate Hot. Adunare Generala. Avand in vedere ca in perioada 2007-2011 s-au operat mariri salariale, s-au acordat prime, premii si alte asemenea, ulterior impuse pe listele de plata, am dorit sa intru in posesia proceselor verbale pt a dovedi ca noi, proprietarii, nu am votat aprobarea acestor sume. Intr-o prima faza, am cerut aceste procese-verbale conducerii asociatiei de proprietari. Raspunsul a fost urmatorul: Noi am depus procesele-verbale la Primarie, cereti-le de acolo sau prin instanta de judecata. Bun...Am cerut procesele-verbale Primariei, iar compartimentul asociatii de proprietari trimite urmatorul raspuns: In temeiul art. 25 alin 4 (invocat de mine) punem in vedere Asociatiei de Prop. sa transmita proprietarilor PV din 2013 (?????) iar cele aferente perioadei 2007-2011, cereti-le voi proprietarii, in temeiul art. 10. Pai daca PV din 2013 trebuie emis in baza art. 25 alin 4 (adica e o obligatie din oficiu a Asociatiei) de ce celelalte trebuie cerute in temeiul art. 10, in conditiile in care Primaria a retinut ca am cerut deja documentele si raspunsul a fost peste masura de obraznic? De ce le tine spatele acest Compartiment cu rol de control ???
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:43, 12 Iulie 2015
sarah1985 a scris:
Conducerea asociatiei de proprietari nu s-a achitat niciodata de obligatia...

Daca cei pe care i-ati ales in comitetul executiv, presedintele, comisia de cenzori, nu-si fac treaba, dumneavoastra proprietarii puteti sa alegeti oricand alti vecini in conducerea asociatiei.
Rezolvarea este in cadrul asociatie, acolo unde proprietarii hotarasc in cadrul adunarii generale.
Sigur ca si acel compartiment din cadrul primariei ar putea efectua verificari, in urma sesizarilor primite de la membrii asociatiei. Dar acest compartiment poate avea 2-3 oameni pentru un oras intreg si nu prea are cum sa verifice toate asociatiile. Poate de aceea in raspuns a mai indicat inca o prevedere a legii 230/2007 (art. 10) ca sa va indrume, sa stiti in baza carei prevederi sa solicitati presedintelui asociatiei accesul la documente.

Dar, repet, rezolvarea, schimbarea, hotararea... este la indemana proprietarilor si nu a institutiilor din afara asociatiei. Din afara asociatiei poate interveni primaria o data, de doua ori..., dar problemele trebuiesc rezolvate de membrii asociatiei.

Apropo's de respectarea prev. L 230/2007, art. 25(4), se spune acolo ca procesele-verbale dupa ce se semneaza de catre toti membrii com executiv, vor fi comunicate, in scris, tuturor proprietarilor.
Eu aici nu inteleg, cum adica sa fie comunicate in scris? Adica le copii la xerox si le comunici - probabil prin posta, tuturor proprietarilor?
Acum sa fim sinceri, este vreo as.prop. care procedeaza asa?
Cum procedam noi:
- la lucrarile AG, de fiecare data, reconvocata, participa in jur de 30-40 proprietari din 504 - deci pe marea majoritate nu-i intereseaza de nici-o culoare ce trebuie sa discutam si sa hotaram in AG;
- lasand la o parte totalul dezinteres al marii majoritati, lucrarile AG se desfasoara, asa cum am spus in formula reconvocata si discutam acolo tot ceea ce ne intereseaza, inclusiv proiectul de BVC - acolo unde sunt prevazute sumele pentru salarii (administrator, contabil, membrii com ex. si ai comisiei de cenzori), precum si multe alte probleme de organizare si functionare;
- procesul-verbal este intocmit de catre o comisie formata din doua persoane;
- se semneaza de cei care l-au intocmit si de catre toti membrii com. executiv;
Niciodata nu s-au facut copii dupa procesele-verbale pentru a fi comunicate fiecarui proprietar, dar totdeauna s-a intocmit o comunicare care cuprindea toate hotararile luate in AG, comunicare ce s-a afisat la toate avizierele blocurilor care apartin de asociatia noastra.

O singura data a fost o situatie in care un proprietar a afisat pe usile blocului unde este sediul asociatiei o "anonima" - in care-si exprima nemultumirea pentru salariile "nesimtite" aprobate in BVC. Pentru ca cel care a scris anonima, aproape ca s-a semnat, am incercat si am si reusit sa-l facem sa inteleaga eroarea in care se afla: cheltuiala salariala pentru administrator, contabil si persoanele cu mandat reprezinta 0,18 lei/mp sup. utila; femeile de serviciu ridica aceasta cheltuiala cu inca 0,12 lei/mp sup. utila, deci rezulta un total de 0,30 lei/mp. sup. utila; pe scurt unui apartament cu sup. utila de 50 mp ii este repartizata suma de 15 lei (9 lei adm. + pers. cu mandat si 6 lei pentru femeia de serviciu). Practic cetateanul nemultumit nu facea deosebirea dintre cheltuiala salariala totala si sumele nete de care fiecare persoana remunerata beneficia.
Daca si-a cerut scuze - da de unde! A dat cu bata in balta si cum toata lumea are impresia ca cei care lucreaza la asociatie sunt niste inbuibati, impresia a fost facuta... Cum sa mai dregi lucrurile? La AG nu se prezinta, la avizier nu se uita, de discutat se discuta "pe sectiuni" la coltul blocului...

In alta ordine de idei, pornind de la initiatoarea topic-ului - probabil ca ceva este putred, nu in Danemarca, ci la dansii in asociatie. Presedintele as. pro. trebuie sa clarifice acest lucru. Daca este nevoie, da, ar trebui sa afiseze unul sau mai multe procese verbale pentru a inlatura toate suspiciunile legate de una sau mai multe probleme puse in discutia AG.
Si inca ceva: la acel compartiment al primariei care se ocupa de as. prop. noi nu am trimis copii dupa PV ale AG, decat daca au fost solicitate (la diverse reclamatii, dintre care una a autorului "anonimei").
@Adriantot - si noi credeam ca putem sa alegem oricand pe altcineva insa intr-un alt topic am prezentat modul in care am fost cenzurati. Eram majoritari cei care am vrut sa schimbam conducerea asociatiei la o Adunare Generala statutara insa functionarul public de la Compartimentul Asociatii de Proprietari ne-a interzis acest lucru, sustinand in mod eronat ca e obligatoriu sa convocam noi o Adunare Generala Extraordinara. In fapt, s-a descoperit ca functionarul public i-a tinut spatele presedintelui asociatiei, fiind membrii ai aceluiasi partid politic, motiv pentru care primarul municipiului a dispus aplicarea unei sanctiuni disciplinare (-10% din salariu/3 luni si ultim avertisment inainte de concediere). Noi, astia mai activi, suntem tineri cu loc de munca. Venim acasa zilnic dupa ora 18:00 si ne este greu sa umblam dupa tabele si convocatoare, ori chiar pe asta s-a mizat cand am fost obstructionati in drepturile noastre de a alege o alta conducere si ni s-a spus in mod impertinent sa organizam Adunare Generala Extraordinara. Referitor la procesele-verbale, consider ca este importanta comunicarea lor, nu neaparat prin posta fiecarui proprietar (asociatia fiind formata din membrii numerosi) ci prin afisare la avizier, ar fi mai mult decat suficient. Odata cu constatatea neconstitutionalitatii art. 26 s-a statuat ca termenul de 45 de zile in care putem ataca Hot AGA curge de la data COMUNICARII pt cei care nu au fost prezenti, ori prin lipsa comunicarii ti se ingradeste dreptul de acces la instanta de judecata. De asemenea, nu vi se pare ca Primaria amesteca merele cu perele invocand doua articole diferite: 10 si 25. Am inteles ca art. 10 reglementeaza dreptul de acces la documentele ce tin de activitatea asociatiei, drept de acces fiind o formulare mai mult decat nefericita si interpretabila arbitrar, in sensul in care daca vrei sa iti faci o copie xerox din banii tai esti trimis la plimbare. Ori materia proceselor verbale este reglementata distinct de art. 25 fiind o obligatie din oficiu transmiterea/afisarea acestora in vederea exercitarii actiunii in instanta in cele 45 de zile de la comunicare...La asociatia mea situatia e cu atat mai hilara cu cat in perioada 2007-2011 nu au fost Adunari Generale, insa mariri salariale s-au acordat anual. Adresa catre Primarie a fost o capcana iar functionarii, in loc sa recunoasca cinstit ca nu au fost Adunari Generale, au aruncat mingea in curtea conducerii asociatiei de proprietari cu acel infam art. 10. Nu e corect sa ii apere si sa gaseasca tot felul de artificii juridice pentru a le acoperi ilegalitatile.
Adam Grecu a scris:
la lucrarile AG, de fiecare data, reconvocata, participa in jur de 30-40 proprietari din 504

Acum 7-8 ani eram ceva mai prezenti. Veneau 30-40 de proprietari din 130 de proprietari. Dar trepatat prezenta a scazut iar anul acesta a fost dramatic: s-au prezentat vreo 10 proprietari din 150 cati sunt acum in asociatia marita sau mai bine zis in curs de marire. Adica in martie 2013 am avut adunare generala reunita a doua asociatii vecine care vor sa se uneasca in una singura. Si-au venit 10 oameni de toti. Am reconvocat peste 7 zile, am anuntat... iar dupa 7 zile au venit vreo 8 proprietari. Cenzorul pe care l-am avut nu mai poate sa-si continuie treaba si-a trebuit sa alegem un cenzor. L-am ales din cei prezenti dar era membru in comitet ca si ceilati prezenti. Ramaneam fara un om in comitet. Cum am rezolvat-o? Am sunat un proprietar la telefon si l-am convins sa se lase ales in comitet. Am indreptat telefonul catre cei prezenti ca sa-i auda acordul si-asa avem comitetul complet si cenzor ales.
Sigur ca vor spune unii ca nu am procedat legal dar asta e, mergem mai departe. Unii din cei care nu participa la adunarea generala se scuza ca au intervenit diferite situatii neprevazute (poate o fi asa ca nu stam sa anchetam), altii ne spun ca au incredere in noi si sunt deacord cu tot ce hotaram si facem iar foarte putini (stiu 4 din cei 150) nu vor sa participe fiind nemultumiti de activitatea asociatiei, a membrilor comitetului, a presedintelui... indiferent cine au fost ori cine sunt acestia.

@sarah1985,
Dupa cum spuneti, opinia dumneavoastra si a vecinilor care sunt de aceeasi parere cu dumneavoastra, se pare ca a avut efect daca primarul l-a sanctionat pe acel functionar.
Asta inseamna ca se poate. Preluati conducerea asociatiei si rezolvati apoi problemele cat mai transparent.
Si noi aducem la cunostinta proprietarilor, prin afisare la 2-3 zile dupa adunare, hotararile luate (un extras cu toate hotararile adopatate) fara amanunte de genul cine a propus, cati au votat, ce salarii au unii, ce indemnizatii au altii... Simpu pe puncte:
- adunarea generala a aprobat darea de seama cu activitatea comitetului, raportul cenzorului si s-a descarcat comitetul de gestiune
- s-a adoptat bugetul de venituri si cheltuieli cuprinzand cateva lucrari importante: hirdoizolatia terasei la scara X, modernizarea liftului la scara Y, inlocuirea geamurilor si usilor la scara Z...
- s-au ales organele de conducere: presedinte Ionescu, membrii Popescu, Vasilescu... cenzor Ghitulescu...
Atat!
Cine vrea amanunte sa vina la adunare ori poate citi in liniste procesul verbal la sediul asociatiei.


sarah1985 a scris:

@Adriantot - si noi credeam ca putem sa alegem oricand pe altcineva insa intr-un alt topic am prezentat modul in care am fost cenzurati. Eram majoritari cei care am vrut sa schimbam conducerea asociatiei la o Adunare Generala statutara insa functionarul public de la Compartimentul Asociatii de Proprietari ne-a interzis acest lucru, sustinand in mod eronat ca e obligatoriu sa convocam noi o Adunare Generala Extraordinara. In fapt, s-a descoperit ca functionarul public i-a tinut spatele presedintelui asociatiei, fiind membrii ai aceluiasi partid politic, motiv pentru care primarul municipiului a dispus aplicarea unei sanctiuni disciplinare (-10% din salariu/3 luni si ultim avertisment inainte de concediere). Noi, astia mai activi, suntem tineri cu loc de munca. Venim acasa zilnic dupa ora 18:00 si ne este greu sa umblam dupa tabele si convocatoare, ori chiar pe asta s-a mizat cand am fost obstructionati in drepturile noastre de a alege o alta conducere si ni s-a spus in mod impertinent sa organizam Adunare Generala Extraordinara. Referitor la procesele-verbale, consider ca este importanta comunicarea lor, nu neaparat prin posta fiecarui proprietar (asociatia fiind formata din membrii numerosi) ci prin afisare la avizier, ar fi mai mult decat suficient. Odata cu constatatea neconstitutionalitatii art. 26 s-a statuat ca termenul de 45 de zile in care putem ataca Hot. Ad.Gen. curge de la data COMUNICĂRII pt. cei care nu au fost prezenti, ori prin lipsa comunicarii ti se ingradeste dreptul de acces la instanta de judecată. De asemenea, nu vi se pare ca Primaria amesteca merele cu perele invocand doua articole diferite: 10 si 25. Am inteles ca art. 10 reglementeaza dreptul de acces la documentele ce tin de activitatea asociatiei, drept de acces fiind o formulare mai mult decat nefericita si interpretabila arbitrar, in sensul in care daca vrei sa iti faci o copie xerox din banii tai esti trimis la plimbare. Ori materia proceselor verbale este reglementata distinct de art. 25 fiind o obligatie din oficiu transmiterea/afisarea acestora in vederea exercitarii actiunii in instanta in cele 45 de zile de la comunicare... La asociatia mea situatia e cu atat mai hilara cu cat in perioada 2007-2011 nu au fost Adunari Generale, insa mariri salariale s-au acordat anual. Adresa catre Primarie a fost o capcana iar functionarii, in loc sa recunoasca cinstit ca nu au fost Adunari Generale, au aruncat mingea in curtea conducerii asociatiei de proprietari cu acel infam art. 10. Nu e corect sa ii apere si sa gaseasca tot felul de artificii juridice pentru a le acoperi ilegalitatile.

Ceea ce voi scrie aici (chiar dacă topicul e cam vechi), e de actualitate şi poate fi folosit de către oricine care are probleme cu cei din birourile specializate pe Asociaţii de Proprietari din Primării, conform art. 52 - 56 din Legea 230/2007, aceştia trebuie să controleze pe cei din Asociaţii (Administratori, Preşedinţi, Cenzori, Contabili, etc.), reclamaţi pentru abuzuri sau ilegalităţi dovedite. ➽ NU E OFF-TOPIC, N-ARE ROST SĂ ŞTERGEŢI POSTAREA MEA !
Cam aceleaşi probleme puse de cel care a deschis acest topic au existat şi în Asociaţia noastră, tot cu Adunări Generale neconvocate timp de 4 ani (între 2009 şi 2013 - cum o fi fost ales preşedintele, dacă n-au fost deloc Adunări Generale, obligatorii anual, conform art.18 al.1) şi 7) din H.G. 1588/2007 ?) şi multe alte nereguli.
Fraza userului sarah1985 spune totul despre (ne-)implicarea Primăriilor, care lasă proprietarii să se războiască între ei. ► "Am cerut procesele-verbale Primăriei, iar compartimentul asociații de proprietari trimite următorul răspuns: În temeiul art. 25 alin 4 (invocat de mine) punem în vedere A.P. sa transmită proprietarilor PV din 2013 (?????) iar cele aferente perioadei 2007-2011, cereti-le voi proprietarii, in temeiul art. 10. Pai daca P.V. din 2013 trebuie emis in baza art. 25 alin 4 (adică e o obligatie din oficiu a Asociatiei) de ce celelalte trebuie cerute in temeiul art. 10, in conditiile in care Primaria a retinut ca am cerut deja documentele si raspunsul a fost peste masura de obraznic? De ce le tine spatele acest Compartiment cu rol de control ?" ◄
Să nu uite că în Legea 230/2007 există câteva articole care arată ce îndatoriri au Autorităţile Locale: art. 52, 53, 54, 55, dar mai ales 56 (amenzi date Asociaţiilor) VEDEŢI ARTICOLELE RESPECTIVE, AICI: [ link extern ]
Oricine are probleme cu cei din Asociaţii sau cu cei din Primării sau Consiliile Locale (Judeţene), invocaţi aceste articole, să vedem dacă se mai repetă: "noi, cei din Primărie n-avem atribuţii legale de a controla o A.P., pentru că e persoană juridică, dar şi pentru că n-avem personal sau bani s-o facem, la cererea a minim un proprietar din acea Asociaţie reclamată" !
Dar cine să rezolve astfel de probleme, pentru ce se mai plătesc acei angajaţi pentru a-şi face datoria măcar prin somaţii către A.P. de a respecta legile, pentru că altfel cei reclamaţi şi dovediţi că au eludat legile din domeniu, sunt pasibili de amenzi !
Citiţi şi comentaţi ceva ce are legătură cu subiectul, pe această pagină: www.avocatnet.ro/content/for...

P.S.
Vă rog, nu ştergeţi această postare, pentru că nu e nimic off-topic !
Tot ce scriu pe acest Forum are legătură cu topicul respectiv deschis !
Off-Topicul e greu de stabilit, odată ce discuţi despre subiectul topicului, chiar şi cu o frază.
Cenzura de orice fel e interzisă, chiar şi în mediul on-line !
Ultima modificare: Duminică, 12 Iulie 2015
asd1, utilizator

Alte discuții în legătură

Anulare p.v. ale adunarilor generala a asociatiei de proprietari solo.mio solo.mio As. de proprietari este data in judecata si se solicita anularea tuturor p.v. ale adunarilor generale sub motivul ca acestea nu au fost convocata in mod ... (vezi toată discuția)
Comitet asociatie = tatal, fiul si ....? dara3923 dara3923 Buna seara! Revin cu o alta rugaminte de a ma lamuri, de a ma sfatui care sunt pasii pe care trebuie sa-i fac pentru a fi totul ok sau mai bine zis legal in ... (vezi toată discuția)
Este normal pentru o garsoniera sa platesc 48 lei salariu adm ... cristianpitica cristianpitica Este normal pentru o garsoniera sa platesc 48 lei salariu adm + 19.08 taxe juridice + 25 curatenie un total de 90 de lei cum este posibil sa platesc mai mult ... (vezi toată discuția)