este necesara procedura concilierii prevazuta de art 720 indice 1, in cazul in care un SRL introduce o actiune in revendicare + pretentii (un teren arabil), impotriva unei persoane fizice?
Da, procedura concilierii directe se referă la etapa prealabilă obligatorie ce trebuie parcursă în toate litigiile comerciale şi cum, litigiul este comercial dacă una din părţi este comerciant, aceasta trebuie parcursă anterior introducerii cererii de chemare în judecată, sub sancţiunea respingerii ei ca prematură. ;)
Calitatea de comerciant a uneia dintre parti nu este suficienta prin ea insasi pentru a duce la calificarea oricarui litigiu ca fiind comercial. Din cate stiu, exista si decizii ale instantei supreme in acest sens.
Daca litigiul in cauza nu se fundamenteaza pe raporturi juridice comerciale si nu are legatura cu activitatea comerciala a societatii, atunci este un litigiu civil si nu trebuie parcursa procedura concilierii prealabile.
In cazul dvs, care este temeiul de fapt pe care vreti sa va intemeiati actiunea in revendicare?
Eu mai intreb si altceva. Daca eu, o persoana fizica dau sau vreau sa dau in judecata pe un comerciant pentru ca mi-a incalcat drepturile mele in calitatea mea de consumator (este vorba despre un service auto care mi-a cauzat pagube cat timp a fost in service) trebuie sa fac procedura prealabila prevazuta de lege? Asa cum prevede legea tot ceea ce este evaluabil in bani trebuie procedura prealabila. Mai mult trebuie sa ii comunic debitorului-parat toate documentele, respectiv intrega documentatie?
Buna ,
tr sa faci un fel de procedura prealabila, si anume tu in calitate de persoana fizica trebuie sa te indrepti cu plangere reclamatie la PROTECTIA CONSUMATORULUI , si abia apoi dp ce sa zicem ca protectia consumatorului nu poate sa iti rezolve reclamatia sau nu esty multumit de rezultat poti sa faci actiune in INSTATNTA.
Succes