avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 651 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... concediu medical
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

concediu medical

Buna ziua.Am si eu o problema.Sunt medic la un Dispensar TBC si am o intrebare.Daca o colega din dispensar se imbolnaveste de TBC la locul de munca,documentat cu radiografii anuale anterioare si este obligata sa plece in concediu de boala,este normal sa primeasca o indemnizatie de concediu de 100% din salariu de baza dar fara sporul de periclitate ce se acorda in cazul in care lucreaza inmod normal?Adica mai clar pierde sau nu sporul de periclitate tinand seama ca s-a imbolnavit in cadrul institutiei?Mutltumesc pentru raspuns,cu stima,Adrian
Cel mai recent răspuns: doc39 , utilizator 08:51, 22 Iunie 2013
Sporul de periclitate (ca si alte sporuri, in afara celui de vechime), se acorda in mod normal, pentru activitatea desfasurata/ practicata, conform programului de lucru, lunar.
In concediul de odihna, se tine cont de acest spor, la calculul indemnizatiei.
In concediul medical, bolnavul stand acasa, nu poate beneficia de sporuri, acordate pentru munca efectiva pe care nu o depune.
Astfel de prevederi trebuiesc mentionate in contractul colectiv de munca, intocmit/ inregistrat la ITM, la nivel de firma.
Daca imbolnavirea s-a produs la locul de munca, evenimentul produs se cerceteaza ca boala profesoionala si daca este datorat unei cauze de natura acuta si ca accident de munca. Concediul medical fiind platit 100 %, rezulta ca evenimentul a fost cercetat cel putin ca boala profesionala.
Multumesc pentru raspuns.Cu stima, Adrian.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu medical tbc octavia69 octavia69 ce contributii se retin din concediul medical in cazul in care acesta este internat si diagnosticat cu TBC, cod 12. (vezi toată discuția)