Cateodata si nu de putine ori, angajatorii nu intocmesc chiar si la cererea angajatilor pe diferite motive numai de ei stiute!...decizie de incetare a cim si adeverinta din care sa reiese perioada lucrata....uitati 2 spete: odata am lucrat cim cu perioada determinata si odata cu perioada nedeterminata.....din codul muncii stiam ca pt.angajarea cu perioada determinata angajatii trebuie sa faca cerere si sa o depuna in termen de 5 zile pentru a intra in posesia deciziei de incetare a cim si adeverinta de unde reiese perioada lucrata la societatea respectiva!....va rog pentru spetele (2) de mai sus sa-mi raspundeti care este termenul legal ca angajatorul sa-mi elibereze aceste acte ....caci am fost la ITM si am primit raspuns ca ei nu elibereaza copii dupa asa ceva. Mai vreau sa stiu care este sanctiunea aplicata angajatorului din partea ITM, in caz ca aceasta exista.....Multi angajatori afirma ca: contabilul e angajat cu 1/2 norma si nu e aici sau vino mai tarziu ca ti-o eliberam ....la sf.asteapta!....multumesc anticipat! weckend placut!
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.