La incetarea unui CIM pe perioada determinata , angajatorul este obligat sa emita o adeverinta din care sa reiasa vechimea in munca pentru perioda contactului , conf. celor consemnate in Revisal ?
1. Obligatia respectiva nu deriva dintr-un text expres de lege, deoarece legislatia actuala nu prevede exact ce acte trebuie sa fie eliberate fostului salariat la incetarea c.i.m.
2. In practica uzitata, la incetarea c.i.m., angajatorul elibereaza si comunica fostului salariat :
- decizia de incetare
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj
3. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.