Buna Ziua,
Va rog sa mi spuneti ce acte in original trebuie sa mi inmaneze Angajatorul la incetarea Contractului Individual de Munca. Si de asemenea care este perioada de timp pe care o are la dispozitie Angajatorul pentru a inmana aceste acte .
Va multumesc,
MihailO
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Astfel, la solicitarea scrisa a angajatului , angajatorul va trebui sa-i elibereze la incetarea c.i.m.:
- decizia de incetare
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj, chiar daca nu beneficiaza de acesta.