avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 686 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Tip contract
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Tip contract

Buna ziua,

Detin o firma care se ocupa cu furnizarea de produse pentru hoteluri si restaurante (suntem distribuitori, nu producem noi produsele). Recent am discutat cu o alta firma de bucatari care isi deschid un studio de gatit si au si o emisiune culinara televizata. Am hotarat sa le oferim produse gen sorturi de bucatarie ,uniforme de bucatari etc (personalizate si cu logo-ul nostru) iar ei, in schimbul acestor produse ne vor face reclama atat in cadrul emsiunii culinare, cat si in cadrul studioului de gatit, prin expunerea acestor produse. Problema este ca firma mea nu are profit momentan, este la inceputul activitatii, tocmai de aceea am hotarat sa investim in oferirea acestor produse in scopul promovarii. De aceea, varianta unei sponsorizari cade. La fel si contractul de barter cade, deoarece firma bucatarilor este neplatitoare de TVA, iar noi suntem platitiori, ceea ce ar crea inconveniente pentru noi la momentul facturarii ambelor parti. In codul fiscal am gasit Art. 21, Al.2, litera d: "Cheltuielile de reclamă şi publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, în baza unui contract scris, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ în categoria cheltuielilor de reclamă şi publicitate şi bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor. " Inteleg ca aceste cheltuieli le voi putea deduce, dar nu stiu cum facem cu contractul. Ce ma sfatuiti? Ce tip de contract sa incheiem sa fie bine pentru ambele parti?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 13:08, 2 Iulie 2013
Asa cum bine ati scris sunt deductibile:

d) cheltuielile de reclamă şi publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, în baza unui contract scris, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ în categoria cheltuielilor de reclamă şi publicitate şi bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor;


Dar de fapt legiuitorul a vrut de fapt sa imparta cele 2:

1. in baza contractului aveti chelt de reclama si publicitate

2. bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor

Deci nu cred ca puteti decat sa intocmiti un contract de publicatate cu acea firma, prin care ii veti plati ca va fac publicitate iar ei va vor cumpara produsele.

Acele bunuri care se acorda in scopul stimularii vanzarilor nu trebuie sa sa fie foarte mari comparativ cu vanzarea normala a acelor produse. In plus trebuie sa tineti cont la TVA de Cod fiscal ART. 128 Livrarea de bunuri :

(8) Nu constituie livrare de bunuri, în sensul alin. (1):
e) acordarea în mod gratuit de bunuri în scop de reclamă sau în scopul stimulării vânzărilor sau, mai general, în scopuri legate de desfăşurarea activităţii economice, în condiţiile stabilite prin norme;

Norme:

(9) În sensul art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal:

a) se cuprind în categoria bunurilor acordate în mod gratuit în scopul stimulării vânzărilor bunurile care sunt produse de persoana impozabilă în vederea vânzării sau sunt comercializate în mod obişnuit de către persoana impozabilă, acordate în mod gratuit clientului, numai în măsura în care sunt bunuri de acelaşi fel ca şi cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. Atunci când bunurile acordate gratuit în vederea stimulării vânzărilor nu sunt produse de persoana impozabilă şi/sau nu sunt bunuri comercializate în mod obişnuit de persoana impozabilă şi/sau nu sunt de acelaşi fel ca şi cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuită a acestora nu va fi considerată livrare de bunuri dacă:

1. se poate face dovada obiectivă a faptului că acestea pot fi utilizate de către client în legătură cu bunurile/serviciile pe care le-a achiziţionat de la respectiva persoană impozabilă; sau

2. bunurile/serviciile sunt furnizate către consumatorul final şi valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mică decât valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;

b) bunurile acordate în scop de reclamă cuprind, fără a se limita la acestea, bunurile oferite în mod gratuit ca mostre în cadrul campaniilor promoţionale, pentru încercarea produselor, pentru demonstraţii la punctele de vânzare;

....


Va multumesc pentru raspuns. In acest caz va mai adresez o intrebare. In conditiile in care incheiem un contract de prestari servicii de publicitate, ce trebuie precizat la clauza "valoarea contractului"? Ideea este ca noi oferim aceste produse bucatarilor, iar in schimb, beneficiem de reclama (pe care nu prea avem cum s-o masuram din punct de vedere financiar, bucatarii nefiind prestatori de servicii publicitare).
La pretul contractului se poate scrie ceva de genul: pretul serviciilor se va stabili in baza situatiilor intocmite de prestator si acceptate de beneficiar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce tratament fiscala ar avea cadoul de craciun? vipoil vipoil Buna ziua.Ce tratament fiscala ar avea cadoul de Craciun oferit clientilor in scop de promovarea firmei Agenda personalizata Pix personalizat Sticle de vin ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli de reclama si publicitate mimiz mimiz Buna ziua, Firma noastra a cumparat camasi si pantaloni de protectie, le- am inscriptionat si am dat cadou distribuitorilor nostrii. Au primit pe gratis, ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli reclama si publicitate balicae balicae Daca un srl scoate un ziar tiparit pe baza de contract si din fiecare tiraj 50% este trecut in gestiune de marfa iar 50% se utilizeaza pentru promovarea firmei ... (vezi toată discuția)