avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1816 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cumul de functii in asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cumul de functii in asociatia de proprietari

Presedintele de asociatie poate avea si alta functie platita in cadrul asociatiei de proprietari , de ex instalator?
multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 08:49, 6 Iulie 2013
Presedintele poate face si pe gospodarul, si pe instalatorul, si pe electricianul, si pe femeia de serviciu....
Dar trebuie platit ca presedinte, pe contract de mandat, si apoi poate sa se ocupe, pe acest salariu, si de alte activitati, ca voluntar in binele asociatiei.
Reprezentantul legal al asociatiei ce proprietari este mandatat de participantii la adunarea generala sa le reprezinte si sa le apere interesele
L nr 230/2007 ART. 32
(1) Preşedintele asociaţiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi
remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a
proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.

Presedintele de asociatie poate desfasura pe langa responsabilitatile functiei si alte servicii/activitati ,pentru acestea neputand fi retribuit
Si ma rog, de ce nu poate fi platit? Adica daca vine Gigel si negociaza cu dvs.costul unei lucrari in valoare de 100 lei si com. executiv nu este de acord si propune sa o faca onor dl. presedinte cu 75 lei, este mai bine sau mai rau pentru asociatie? Sa fie invers, nu ar fi normal...
Ca suma respectiva poate fi cumulata cu suma pentru care are contract de mandat, cred ca intruneste toate conditiile de legalitate posibile...
Dar dvs., nu, ca nu poate, ca mai bine ar face munca voluntara! Bine, de fapt cine vrea sa faca voluntariat, sa o faca. Noi in cartier avem cateva socluri goale in vederea ocuparii cu statuile viitorilor presedinti supervoluntari (adica nu primesc bani pentru nici-o activitate). Daca-i mai greu cu statuile, avem loc la gazeta de cartier, sunt niste afise de bussines pe-acolo, dar facem loc si pentru fruntasi, garantam poze color!
Ideea, dupa mine, e ca nu poate avea mai multe contracte - de mandat si CIM in niciun caz - si nici nu se cade, ca sa fim sinceri, si ca poate foarte bine sa fie indemnizat ca presedinte, avandu-se in vedere la suma si activitatea de instalator ....sau ce-o vrea el sa presteze.
In iunie 2008 ne-am despartit de administratorul asociatiei care era platit pana atunci cu 800 lei in mana. Imediat dar si in lunile iulie si august 2008 am cautat sa angajam administrator, anuntand pe site-ul asociatiei, adresa la Oficiu fortelor de munca, in ziar, afise la fiecare scara de bloc...
Am gasit administrator abia la sfarsitul lui august si a fost angajat cu acelasi salariu de la 1 septembrie 2008.
In lunile iulie si august, presedintele si-un membru al comitetului au indeplinit toate sarcinile administratorului (tehnice, contabile, casierie). In acest timp o firma a inlocuit intreaga instalatie de alimentare si canalizare de la subsol (vreo 16.000 ron), o alta echipa a realizat lucrari de hidroizolatie a doua terase marisoare..., lucrari la care cei 2 si inca un membru al comitetului au supravegheat in permanenta stand efectiv prin rotatie pe "santiere". S-au intocmit listele de plata, s-au verificat toate dosarele si s-au facut toate inregistrarile la zi si corecturi acolo unde s-au gasit greseli ale fostului administrator.
Cand am predat situatia noului administrator totul era "la zi". Acesta a trebuit sa munceasca pentru fiecare zi ce venea fara a fi nevoit sa rezolve ceva din urma.
Necazul a fost marisor cu unii membri ai asociatiei, pentru ca in 20 octombrie, cand am afisat lista de plata pentru septembrie, aparea la asociatie zi de zi cate un nemultumit, revoltat, acuzandu-ne ca au crescut cheltuielile cu personalul. Au sesizat (corect) o crestere de peste 1000 lei pe lista afisata pe 20 octombrie fata de cea afisata in septembrie sau in august.

E nevoie sa va mai spun de ce?
Va spun: in lunile cat nu am avut administrator, noi, cei din comitet nu am luat nici un ban pentru munca de administrator pe care am facut-o noi. Oamenii nu au observat ca in iulie si august cheltuielile de personal au fost mai mici cu 1000 lei fata de mai, iunie 2008 si nu ne-a felicitat sau multumit pentru asta, dar cand au vazut ca au crescut (de fapt au revenit la aceasi suma) in septembrie, au sesizat imediat si unii chiar au dat vina pe noul administrator ca ..."de cand a venit asta ne-au si crescut cheltuielile..."

Asa ca ne-a fost invatatura de minte si la o noua intamplare de acest fel, suma ce ar fi trebuit incasata de administrator a fost inclusa pe listele de plata si oameni au platit ca si in lunile precedente fara comentarii. Membrii comitetului care au preluat sarcinile administratorului au primit ca indemnizatii, legal, cu documente, declarat la ANAP, contributii platite, impozit platit..., indemnizatii care cu tot cu impozite, contrubutii, cumulate, sunt egale cu cheltuiala ce o avea asociatia cu administratorul.
Munca trebuie platita. Cui nu-i convine sa plateasca pe cei care muncesc, sunt invitati sa munceasca ei fara bani sau cu bani mai putini.


Alte discuții în legătură

Remunerare comitet executiv cyan cyan Legea 230/2007 prevede la Art. 32. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remuneraţi pe baza unui contract de ... (vezi toată discuția)
Salariu presedinte bloc Lavinia15 Lavinia15 Buna seara, Presedintele de bloc are un salariu de 500 ron luna , trebuie sa aiba un contract de munca sau nu la munca prestata? Este legat ca sa beneficieze ... (vezi toată discuția)
Cine stabileste majorarea salariului presedintelui asociatiei de proprietari? GeorgetaAnca GeorgetaAnca Conform Legii nr. 196/2018 , cap. V, art. 58, (1) \"Presedintele asociatiei de proprietari si membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui ... (vezi toată discuția)