am o colega de facultate care imi trimite e-mailuri in care ma acuza de consum de droguri si ma ameninta ca va face public acest lucru inclusiv printre colegii mei de la facultate si la profesori.acest lucru nu este insa DELOC adevarat.in afara de asta,posteaza pe facebook pareri despre mine,cum ca sunt proasta,penibila,ca sunt o fata de moravuri usoare.eu sunt studenta in anul 2 si chiar am numai note de 10 si 9 la examene,iar imaginea mea in fata profesorilor este foarte buna,am unele examene la care am luat nota 10 fara sa le mai dau,acest lucru datorandu-se prezentei mele 100% la cursuri si activitatii.este vre-o modalitate prin care as putea sa o opresc?
Salve,
stampeaza ceea ce posteaza, - ( sunt probe) si o poti denunta,- ii faci prezent ca ai intentii sa o denunti- poate ca nu doresti asta dar daca continua dupa ce o avertizezi, - este o posibilitate) apoi decide colega daca doreste sa mai continue.
205 Codul Penal: „Atingerea adusă onoarei ori reputaţiei unei persoane prin cuvinte, prin gesturi sau prin orice alte mijloace, ori prin expunerea la batjocură, ori atribuirea unei persoane a unui defect, boală sau infirmitate care, chiar reale de-ar fi, nu ar trebui relevate”. Calomnia în art. 206 C. pen.: „Afirmarea sau imputarea în public, prin orice mijloace, a unei fapte determinate privitoare la o persoană, care, dacă ar fi adevărată, ar expune acea persoană la o sancţiune penală, administrativă sau disciplinară, ori dispreţului public”. În cuprinsul art. 207 din acelaşi cod erau reglementate cazurile de admisibilitate a probei verităţii pentru aceste două infracţiuni: „Proba verităţii celor afirmate sau imputate este admisibilă, dacă afirmarea sau imputarea a fost săvârşită pentru apărarea unui interes legitim. Fapta cu privire la care s-a făcut proba verităţii nu constituie infracţiunea de insultă sau calomnie”.
Hello...