avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 784 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Imbunatatire spatiu inchiriat
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Imbunatatire spatiu inchiriat

am un contract de inchiriere de la persoana juridica in care se specifica compensarea chiriei cu cheltuielile de imbunatatire spatiu.care sint inregistrarile contabile la chirias si la proprietar? cum se inregistreaza compensarea?
Cel mai recent răspuns: Cornelia Tulpan , Contabil 16:28, 9 Iulie 2013
Buna ziua,

Lucrarile de amenajare a spatiului inchiriat probabil ca se executa cu terti.

a) La chirias:

- Se inregistraza factura pentru serviciile de amenajare ( consider ca este o relatie intre neplatitori de TVA):

628=401
- Apoi se refactureaza catre proprietar, asa cum este prevazut in contractul de inchiriere:

4111 = 708

- Inregistrare factura chirie spatiu:

612 = 401

- Compensare facturi ( chirie spatiu cu cea emisa pentru refacturarea lucrarilor de amenajare)

401 = 4111

b) La proprietar:

- Inregistrare factura emisa pentru chirie conform contract:

4111 = 706

- Inregistrare factura primita pentru amenajare spatiu:

628 = 401

- Compensare facturi:

401 = 4111



se executa de chirias care are caen constructii. materiale 301-401,601-301 la final 231-722 cf deviz de lucrari?
birta a scris:

am un contract de inchiriere de la persoana juridica in care se specifica compensarea chiriei cu cheltuielile de imbunatatire spatiu.care sint inregistrarile contabile la chirias si la proprietar? cum se inregistreaza compensarea?


In opinia mea, daca societatea-chirias are in obiectul de activitate constructii, iar conform contractului de inchiriere, cv amenajarilor facute de chirias se vor compensa cu cv chiriei, procedati la fel ca si pentru ceilalti clienti, facturand in baza situatiei de lucrari (deviz)amenajarea facuta: 4111=704, descarcati gestiunea de materialele folosite 3028=6028.
Ulterior, veti compensa sumele de plata reciproce 4011=4111.

Compensarea se face folosind Ordine de compensare, formulare tipizate cu regim special, emise de Imprimeria Nationala.
Nu se raporteaza la IMI compensarile pentru facturi ce nu depasesc 30 de zile de la emitere si care depasesc valoarea de 10.000 lei si pentru cele sub valoarea de 10.000 lei.

Contul 301 materii prime, se foloseste in cazul retetelor.
La o societate de constructii, spre exemplu:
Daca fabricati in regim propriu BCA, veti folosi 301 pentru materiile prime folosite.

231=722 veti folosi daca cv amenajarii nu se compenseaza cu cv chiriei si lunar, veti calcula pentru investitia facuta (231), amortizare. In acest caz, planul de amortizare va fi pe toata perioada contractului de inchiriere.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli cu materiale pentru amenajare sediu turcalexandra turcalexandra Am achizitionat materiale pentru amenajarea sesiului gen vopsea, gresie, faianta, obiecte sanitare Cum este corect sa inregistrez in contabilitate aceste ... (vezi toată discuția)
Lucrari de modernizare bri77 bri77 Speta: O societate care inchirieaza un spatiu, face lucrari de modernizare ( reparatii, gresie, faianta, zugravit, etc). Contractul de inchiriere este pe 3 ... (vezi toată discuția)
Amenajare spatiu firma in regie proprie ncris78 ncris78 Buna ziua, O firma poate face lucrari de amenajare si/sau constructie in spatiul unde isi are punctul de lucru, in regie proprie? Cum se justifica ... (vezi toată discuția)