Pentru o societate private cu 100 de angajati este necesar sa aiba o persoana angajata ca si cadru tehnic? Mentionez ca are contract cu o firma specializata.
Conform prevederilor Legii nr.307/ 2006 privind apararea impotriva incendiilor, administratorul firmei are obligatiile prevazute la art.19.
Raspunsul la intrebarea dvs. poate fi gasit la
lit.i) sa asigure constituirea, conform art. 12 alin. (2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgenta privat, precum si functionarea acestuia conform reglementarilor în vigoare ori sa încheie contract cu un alt serviciu de urgenta voluntar sau privat, capabil sa intervina operativ si eficace pentru stingerea incendiilor;
Cum administratorul firmei nu are, de regula, timpul necesar pentru a indeplini celelalte obligatii mentionate la art.19 din legea psi, este de preferat, ca atunci cand nu asigura constituirea unui serviciu de urgenta privat, sa aiba angajat propriu, un cadru tehnic psi, chiar daca are contract de prestari servicii psi cu un serviciu de urgenta voluntar sau privat.
In cadrul firmei dvs, cu 100 de angajati, repartizati pe mai multe locuri de munca/ posturi de lucru, cu activitatati diferite, cu riscuri de incendiu diferite, este cu atat mai util a fi angajat propriu, un cadru tehnic psi.
Dragomir Dascalu
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Ordinul MAI 106/2007 (publicat in MO nr. 89 din 05.02.2007) stabileste criteriile conform carora o societate comerciala are obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.
In ceea ce priveste constituirea SPSU (serviciului privat pentru situatii de urgenta), Ord .MAI158/2007 (publicat in MO nr. 150 din 1 martie 2007) stabileste criteriile de performanţă privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor private pentru situaţii de urgenţă.
Conform acestor acte normative, nu orice societate comerciala are obligatia sa angajeze cadru tehnic PSI sau sa constituie obligatoriu SPSU daca nu indeplineste criteriile respective.
La o societate cu 100 angajati va dati seama ca angajatorul nu va tine un salariat care sa faca doar munca de PSI.De regula persoana rerpectiva are un cumul de functii si va raspunde atat de sit.de urgenta,mediu,ISCIR,paza cat si de SSM.A se vedea angajatii de la supermarket,mall etc.Multi angajatori cred ca daca externalizeaza serviciul scapa de amenzi.Atat propriul salariat cat si firma externa nu va face alceva decat sa va aduca la cunostinta neregulile din societate sau sa intervina in cazul aparitiei unei situatii de urgenta.
In cazul dv.fima specializata va lua toate masurile necesare care au stat la baza eliberarii autorizatiei de functionare.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
vasilescu co... a scris: "In cazul dv.fima specializata va lua toate masurile necesare care au stat la baza eliberarii autorizatiei de functionare."
Toate constatarile "firmelor specializate" se aduc la cunostinta angajatorului. Aceste firme nu pot dispune masuri direct, fara acceptul angajatorului.
Numai angajatorul poate dispune masuri economice, financiare, tehnice, etc. in cadrul firmei. Responsabilitatea luarii masurilor preventive si de alta natura, indiferent ca sunt din domeniul ssm, psi, mediu, etc., revine conform legii, angajatorului.