Unei persoane juridice i se anuleaza codul de inregistrare in scopuri de tva conform prevederilor art. 153 alin.9 lit c. Dupa data anularii, persoana desfasoara activitate, colecteaza tva pt livrari dar nu isi exercita dreptul de deducere a taxei pt achizitii.
Cum se trateaza tva aferenta achizitiilor efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de tva, in cazul persoanei juridice care aplica tva la incasare, a carei exigibilitate (deductibilitate) intervine in perioada in care persoana nu are cod valabil de tva? Are persoana drept de deducere pt tva care nu provine din achizitii efectuate dupa data anularii codului?
Începând cu 1 ianuarie 2012, persoanele impozabile carora li s-a anulat
înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), pana la
data reînregistrarii în scopuri de TVA nu pot aplica prevederile referitoare la
plafonul de scutire pentru mici întreprinderi prevazut la art. 152, respectiv nu
beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate în
perioada în care nu au cod valid de TVA, dar au obligatia sa colecteze TVA
emitând facturi cu TVA pentru operatiunile impozabile desfasurate în perioada
respectiva, fiind supusi obligatiei de platt a TVA astfel colectata.
TVA colectata, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate în perioada în
care contribuabilii mentionati nu au cod valid de TVA, se declara în declaratia
311, care se depune la organul fiscal, conform art. 1563 alin.
(10) pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei în care a intervenit
exigibilitatea TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate si/sau
achizitiile de bunuri si/sau de servicii pentru care contribuabilii respectivi sunt
obligati la plata TVA (de exemplu: achizitii intracomunitare de bunuri, servicii
intracomunitare primite, etc.).
(art. 153 alin. (9'1) lit. d) teza a 4-a, art. 11 alin. (11), (13), (14) Cod fiscal, OPANAF nr.
418/2012)
Concluzia este ca nu aveti drept de deducere pana nu veti primi din nou codul TVA.
In cazul Dvs.reinregistrarea in scopuri de TVA se va face doar daca respectivele fapte care au atras anularea inregistrarii in scopuri TVA au fost sterse din cazier.
Pana atunci doar veti colecta TVA.
Multumesc pt raspuns, este corect tot ce mi-ati spus, dar intrebarea se referea la tratamentul tva aferenta achizitiilor efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de tva, in cazul persoanei juridice care aplica tva la incasare, a carei exigibilitate (deductibilitate) intervine in perioada in care persoana nu are cod valabil de tva. Nefiind tva deductibila aferenta achizitiilor efectuate dupa anularea codului, ma gandesc ca nu ar fi corect sa aiba acelasi tratament cu tva aferenta achizitiilor efectuate dupa data anularii codului, intrucat prevederile codului fiscal sunt clare "nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate în perioada în care nu au cod valid de TVA"
In cazul prezentat achizitiile au avut loc inainte de anularea codului, dar exigibilitatea taxei a intervenit dupa anularea codului.