avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Plata asigurari
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Plata asigurari

buna seara.va rog sa ma lamuriti si pe mine cu privire la o problema pe care o am cu o firma de asigurari pentru masina,intrucat acestia au spus ca o sa primesc banii in decurs de o luna,si dupa multe sesizari facute,nici dupa 4 luni nu au venit,si primesc numai raspunsuri evazive.ce as putea sa fac?va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Pruna Loredana , Avocat 23:56, 24 Iulie 2013
Ii notificati sa va plateasca banii. Aceasta notificare o trimiteti fie prin posta recomandata cu confirmare de primire, fie prin executor judecatoresc.
Le dati un termen sa plateasca, de exemplu 15 zile de la data la care au primit Notificarea.
Daca nu platesc de bunavoie, va trebui sa ii actionati in instanta pentru recuperarea sumei de bani
Formulati o sesizare la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate constata dacă o companie ce activează în domeniul asigurărilor își asumă responsabilitățile în mod serios sau dacă sunt necesare măsuri suplimentare de supraveghere și control.În acest fel, activitatea de soluționare a reclamațiilor reprezintă o pârghie suplimentară prin care CSA protejează interesele îndreptățite ale asiguraților, dar și o importantă sursă de informații pentru munca de supraveghere și control.Ce este o reclamaţie/sesizare/petiție?Conform art. 2 din Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, prin petiţie se înţelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris sau prin e-mail, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale, precum și regiilor autonome.Cine poate depune o reclamaţie pe piața asigurărilor?Poate depune reclamație orice persoană fizică sau juridică care deține calitatea de asigurat, contractant al asigurării sau beneficiar al unui contract de asigurare ori calitatea de păgubit (terța persoană fizică sau juridică prejudiciată de o persoană asigurată de răspundere civilă).Unde depuneţi o reclamaţie?De multe ori se poate dovedi mai convenabil să încercați o rezolvare pe cale amiabilă a problemei dumneavoastră. Aceasta poate fi făcută reclamând nemulțumirea direct la societatea de asigurare respectivă sau la intermediarul în asigurări. Conform legislației, asigurătorul trebuie să aibă stabilite și implementate proceduri de rezolvare a sesizărilor și reclamațiilor - Ordin nr. 11/2012 pentru punerea în aplicare a Normelor privind procedura de soluționare a petiţiilor referitoare la activitatea asigurătorilor şi intermediarilor în asigurări (Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 367 din 30/05/2012). Asigurătorul este cel mai în măsură să răspundă și să soluționeze sesizarea primită din partea asiguratului.În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere amiabilă cu societatea respectivă, atunci vă puteți adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Reclamaţia dumneavoastră, care trebuie adresată în scris și să fie însoțită de documente doveditoare, se rezolvă în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Exista vreun termen de raspuns la o solicitare facuta in format ... croberta croberta Exista vreun termen de raspuns la o solicitare facuta in format electronic (mail) ? (vezi toată discuția)
Cerere prin e-mail există articol/aliniat de lege concret care ... Hobitzi Hobitzi Cerere prin e-mail Există articol/aliniat de lege concret care prevede posibilitatea depunerii și înregistrării cererilor către o ... (vezi toată discuția)
Indeplinirea procedurii prealabile potrivit legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ arhontele arhontele Art.12 din legea contenciosului precizeaza:\"Reclamantul va anexa la actiune copia actului administrativ pe care il ataca sau, dupa caz, raspunsul autoritatii ... (vezi toată discuția)