avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?

Buna ziua,

Stiu ca la facturile de prestari servicii trebuie sa mentionezi contractul si sa atasezi un raport de activitate.
Clientii mei carora le emit facturi sunt din diferite orase iar eu obisnuiam sa trimit factura electronic alaturi de un raport activitate pdf.
Astazi am primit urmatorul mail de la compartimentul financiar al unuia dintre clienti:

"începând cu 1 August 2013, toate facturile emise pentru prestarile de servicii trebuie însoţite obligatoriu de un raport de activitate semnat, ştampilat şi trimis, alături de factură, în original. Vă rugăm să aveţi în vedere că nicio factură nu va mai putea fi plătită dacă nu este însoţită de acest raport semnat şi ştampilat în original"

Pentru ca mi-era mai comod modul de lucru de pana acum, si anume trimis mail cu factura si raport pdf, si mai ales pt ca puteam face acest lucru din orice colt al lumii avand laptopul cu mine, am incercat sa-i explic respectivului director financiar ca voi continua sa expediez factura si raportul ca pana acum pt ca in fapt niciun act normativ nu impune ca acest raport sa fie trimis in original, cu atat mai mult stampilat.

-> In primul rand as vrea sa-mi spuna cineva daca gresesc si daca este obligatorie sau macar recomandata trimiterea acestui raport in original + stampilat.
Mentionez ca acest client accepta factura electronica, dar mai nou vrea raport original chiar daca factura este trimisa pe mail. SE SCHIMBA CEVA IN LEGISLATIE INCEPAND CU ACEST 1 AUGUST?

in urma discutiilor, ultimul raspuns primit este:

"Va recomand ca lectura normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie.
Puteti intelege sau nu ca nu suntem absurzi atunci cand cerem acest lucru si nu il facem ca sa va stricam vacanta ci ca sa avem atat noi cat si dumneavoastra in ordine documentele justificative cerute de catre autoritatile fiscal."

unde pot gasi normele si procedurile la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?

Contabilul meu care in trecut a facut parte din corpul de control ANAF spune ca nu exista vreo obligatie de a trimite raportul original (dar il suspectez de superficialitate)

Nu este un capat de tara daca vreun act normativ mi-ar impune sa-i trimit clientului documente originale, dar cat timp nu impune nimeni, de ce sa nu aleg metoda cea mai comoda, mai ales ca de multe ori imi fac treaba si facturez fiind plecata prin diferite colturi ale lumii
Cel mai recent răspuns: Dhaukos , utilizator 13:07, 17 Iunie 2015
Potrivit Cod fiscal art 155 Facturarea

(28) Semnarea şi ştampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie să le conţină factura.

Totusi facturile create pe suport hârtie care sunt scanate, trimise şi primite în format electronic sunt considerate facturi electronice. Daca le semnati/trimiteti electronic puteti citi aici ce inseamna si ce trebuie respectat: Cod fiscal art 155 alin 25 +Norme: [ link extern ]


Totusi raport de activitate vi se solicita probabil in baza Cod Fiscal art. 21 alin4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

m) cheltuielile cu serviciile de management, consultanţă, asistenţă sau alte prestări de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestării acestora în scopul activităţilor desfăşurate şi pentru care nu sunt încheiate contracte;

Norme ART. 21 al. 4 m)

48. Pentru a deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultanţă, asistenţă sau alte prestări de servicii trebuie să se îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

- serviciile trebuie să fie efectiv prestate, să fie executate în baza unui contract încheiat între părţi sau în baza oricărei forme contractuale prevăzute de lege; justificarea prestării efective a serviciilor se efectuează prin: situaţii de lucrări, procese-verbale de recepţie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de piaţă sau orice alte materiale corespunzătoare;

- contribuabilul trebuie să dovedească necesitatea efectuării cheltuielilor prin specificul activităţilor desfăşurate.

Nu intră sub incidenţa condiţiei privitoare la încheierea contractelor de prestări de servicii, prevăzută la art. 21 alin. (4) lit. m) din Codul fiscal, serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate şi de persoane juridice, cum sunt: cele de întreţinere şi reparare a activelor, serviciile poştale, serviciile de comunicaţii şi de multiplicare, parcare, transport şi altele asemenea.

49. Pentru servicii de management, consultanţă şi asistenţă tehnică prestate de nerezidenţii afiliaţi contribuabilului, la analiza tranzacţiilor pentru determinarea deductibilităţii cheltuielilor trebuie să se aibă în vedere şi principiile din comentariul la articolul 9 privind impunerea întreprinderilor asociate din Convenţia-model cu privire la impozitele pe venit şi impozitele pe capital. Analiza trebuie să aibă în vedere:

(i) părţile implicate;

(ii) natura serviciilor prestate;

(iii) elementele de recunoaştere a cheltuielilor şi veniturilor pe baza documentelor justificative care să ateste prestarea acestor servicii.


Deci si eu sunt de parere ca raportul trebuie semnat si stampilat in original.
de unde din ceea ce mi-ati scris mai sus deduceti necesitatea stampilarii??


nu inteleg de ce factura, care in opinia mea este un document mult mai important decat un raport de activitate, poate circula pe mail, fara stampila, in timp ce banalul raport care o insoteste NU..

Hai sa o luam logic: acest raport trebuie sa insoteasca factura, iar factura poate fi transmisa electronic... deci implicit si raportul

in alta ordine de idei, daca este necesara stampilarea, eu ce fac cu nenumaratele rapoarte de la diversi furnizori de servicii din tara sau din strainatate care mi-au oferit rapoarte pdf sau excel?? Daca am maine control??

Revin cu intrebarea:


unde pot gasi "normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie" la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?
Eu v-am spus care e practica. O firma care emite un document are obligatia sa il semneze si sa il stampileze, pt ca altfel de unde se poate deduce ca este emis de acea firma. La facturi exista exceptia. Daca nu e semnat si stampilat, acesta se poate intocmi de catre client si nu de care furnizor, nu? Asa vrea ANAF-ul, cel putin la Arad de unde sunt eu.

Mai mult daca cititi si in alte locuri prin Codul fiscal, si chiar in ce am scris mai sus, se vorbeste de contract, dar nu scrie ca trebuie stampilat si semnat. Deci sa inteleg ca contractele d-voastra nu le stampilati? Altfel la ce mai trebuie stampila?

Deci eu cred ca un document emis de o firma trebuie semnat si stampilat daca circula in afara firmei, daca legea eventual nu face vreo derogare.

La facturi scrie ca nu e obligatorie stampila dar nu inseamna ca e interzis, Daca clientul d-voastra vrea cu stampila, va trebui sa va conformati.

De exemplu ca in Cod procedura scrie:

Art. 206 Forma şi conţinutul contestaţiei
......
e) semnătura contestatorului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calităţii de împuternicit al contestatorului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.


Deci si statul indica uneori stampila ca o modalitate de a demonstra ca documentul e emis de o societate.


In plus stampilarea poate fi si o cutuma. Se obisnuieste ca documentele emise de o firma pt terti sa fie stampilate. Eu asa inteleg si asa aplic.


Codul civil:

Art. 1. - (1) Sunt izvoare ale dreptului civil legea, uzanţele şi principiile generale ale dreptului.
(2) În cazurile neprevăzute de lege se aplică uzanţele, iar în lipsa acestora, dispoziţiile legale privitoare la situaţii asemănătoare, iar când nu există asemenea dispoziţii, principiile generale ale dreptului.
(3) În materiile reglementate prin lege, uzanţele se aplică numai în măsura în care legea trimite în mod expres la acestea.
(4) Numai uzanţele conforme ordinii publice şi bunelor moravuri sunt recunoscute ca izvoare de drept.
(5) Partea interesată trebuie să facă dovada existenţei şi a conţinutului uzanţelor. Uzanţele publicate în culegeri elaborate de către entităţile sau organismele autorizate în domeniu se prezumă că există, până la proba contrară.
(6) În sensul prezentului cod, prin uzanţe se înţelege obiceiul (cutuma) şi uzurile profesionale.


Eventual rapoartele pdf le puteti semna electronic.


Codul fiscal si normele ANAF actualizate le gasiti aici [ link extern ]
Ultima modificare: Marți, 30 Iulie 2013
Ioan Petru Butariu, Contabil
Eu v-am spus care e practica. O firma care emite un document are obligatia sa il semneze si sa il stampileze, pt ca altfel de unde se poate deduce ca este emis de acea firma. La facturi exista exceptia. Daca nu e semnat si stampilat, acesta se poate intocmi de catre client si nu de care furnizor, nu? Asa vrea ANAF-ul, cel putin la Arad de unde sunt eu.



Din ce stiu eu, de asta exista controalele incrucisate, tocmai pentru a se evita asemenea situatii. Oricum expunerea dvs. tine pur si simplu de birocratie si de ingreunarea practicilor efectiv.
Contactul semnat si stampilat ar trebuie sa existe sau bon de comanda sau email de comanda sau un document de justificare, totusi. Dar sa semnam si sa stampilam orice de acum, de dragul fiscului, este o exagerare.
Skybax a scris:

Eu v-am spus care e practica. O firma care emite un document are obligatia sa il semneze si sa il stampileze, pt ca altfel de unde se poate deduce ca este emis de acea firma. La facturi exista exceptia. Daca nu e semnat si stampilat, acesta se poate intocmi de catre client si nu de care furnizor, nu? Asa vrea ANAF-ul, cel putin la Arad de unde sunt eu.



Din ce stiu eu, de asta exista controalele incrucisate, tocmai pentru a se evita asemenea situatii. Oricum expunerea dvs. tine pur si simplu de birocratie si de ingreunarea practicilor efectiv.
Contactul semnat si stampilat ar trebuie sa existe sau bon de comanda sau email de comanda sau un document de justificare, totusi. Dar sa semnam si sa stampilam orice de acum, de dragul fiscului, este o exagerare.


In expunerea roxanei.stefania nu se face referire despre ce rapoarte e vorba, dar eu daca as plati un raport de evaluare/audit, etc de exemplu as vrea sa fie semnat. De fapt orice raport platit de mine l-as vrea semnat; pt ca daca e semnat poarta rapspunderea celui care l-a semnat, altfel sunt foi volante pana la proba contrarie. Si cum pot sa il folosesc catre terti daca nu e semnat si stampilat? Cum se poate demonstra ca persoana care mi l-a trimis si l-a insusit? Prin semnare si stampilare se da o oarecare autenticitate sursei, altfel il pot copia de net de undeva si il folosesc. Repet nu stiu despre ce rapoarte e vorba.

Eu cred ca si pt cel care il emite este mai sigur ca aceste rapoarte sa fie semnate si stampilate, pt a fi sigur ca ceea ce s-a scris nu este modificat. Eu de exemplu in activitatea mea semnez si stampilez ABSOLUT toate balantele de verificare. Deci daca nu e semnata+stampilata de mine am dubii ca e autentica, bineinteles pana o verific cu arhiva.

Nu vreau sa supar pe nimeni, mi-am expus parerea in general si nu legat strict de autenticitatea si profesionalismul cuiva. :D

Ultima modificare: Marți, 30 Iulie 2013
Ioan Petru Butariu, Contabil

Alte discuții în legătură

Factura electronica turcalexandra turcalexandra Va rog sa ma lamuriti care sunt de fapt facturile electronice Sunt furnizori de servicii, ca mi trimit prin email o factura in excel si spun ca nu e nevoie sa ... (vezi toată discuția)
Am o factură scanată, primită pe e-mail și printată, însă contabila nu vrea sa o deconteze. ce este de făcut? Gya2000 Gya2000 Am o factura scanata, primita pe e-mail si printata, insa contabila nu vrea sa o deconteze. Ce este de facut? Mentionez ca nu pot intra in posesia unei facturi ... (vezi toată discuția)
Ce fel de date obligatorii trebuie sa contina factura fiscala ? sorin.damian sorin.damian Cu ocazia unui control de la ANAF, un inspector a facut urmatorul comentariu: - facturile emise din programele de facturare si care au imprimata o stampila si ... (vezi toată discuția)