avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 630 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?

Buna ziua,

Stiu ca la facturile de prestari servicii trebuie sa mentionezi contractul si sa atasezi un raport de activitate.
Clientii mei carora le emit facturi sunt din diferite orase iar eu obisnuiam sa trimit factura electronic alaturi de un raport activitate pdf.
Astazi am primit urmatorul mail de la compartimentul financiar al unuia dintre clienti:

"începând cu 1 August 2013, toate facturile emise pentru prestarile de servicii trebuie însoţite obligatoriu de un raport de activitate semnat, ştampilat şi trimis, alături de factură, în original. Vă rugăm să aveţi în vedere că nicio factură nu va mai putea fi plătită dacă nu este însoţită de acest raport semnat şi ştampilat în original"

Pentru ca mi-era mai comod modul de lucru de pana acum, si anume trimis mail cu factura si raport pdf, si mai ales pt ca puteam face acest lucru din orice colt al lumii avand laptopul cu mine, am incercat sa-i explic respectivului director financiar ca voi continua sa expediez factura si raportul ca pana acum pt ca in fapt niciun act normativ nu impune ca acest raport sa fie trimis in original, cu atat mai mult stampilat.

-> In primul rand as vrea sa-mi spuna cineva daca gresesc si daca este obligatorie sau macar recomandata trimiterea acestui raport in original + stampilat.
Mentionez ca acest client accepta factura electronica, dar mai nou vrea raport original chiar daca factura este trimisa pe mail. SE SCHIMBA CEVA IN LEGISLATIE INCEPAND CU ACEST 1 AUGUST?

in urma discutiilor, ultimul raspuns primit este:

"Va recomand ca lectura normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie.
Puteti intelege sau nu ca nu suntem absurzi atunci cand cerem acest lucru si nu il facem ca sa va stricam vacanta ci ca sa avem atat noi cat si dumneavoastra in ordine documentele justificative cerute de catre autoritatile fiscal."

unde pot gasi normele si procedurile la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?

Contabilul meu care in trecut a facut parte din corpul de control ANAF spune ca nu exista vreo obligatie de a trimite raportul original (dar il suspectez de superficialitate)

Nu este un capat de tara daca vreun act normativ mi-ar impune sa-i trimit clientului documente originale, dar cat timp nu impune nimeni, de ce sa nu aleg metoda cea mai comoda, mai ales ca de multe ori imi fac treaba si facturez fiind plecata prin diferite colturi ale lumii
Cel mai recent răspuns: Dhaukos , utilizator 13:07, 17 Iunie 2015
ioanbutariu a scris:


...........am patit cu anumite rapoarte la care ANAF a cerut stampila si semnatura. D-voastra faceti cum credeti. Eu decat sa contest PV control ANAF sau sa merg in instanta, e mai ieftin sa cer stampilarea. Eu recomand clientilor ce solicita si ANAF.


Buna ziua,
Firmele de consultanta trebuie sa aiba acel Raport de activitate atasat la factura in contabilitatea lor? Sau doar clientii lor trebuie sa il aiba?
Firma de SSM cu care avem contract ne aduce un singur raport, semnat si stampilat, care insa ramane la noi. Ei nu isi pastreaza nimic.
Era o cerinta pentru deducerea cheltuielilor de catre clienti. Codul fiscal nu obliga pe furnizor sa il aibe, dar fiind emis de catre acesta, ar fi normal sa pastreze un exemplar.
Ultima modificare: Luni, 15 Iunie 2015
Ioan Petru Butariu, Contabil
Sincer, pana nu am vazut la TV problema lui Ponta, care a emis facturile catre Sova, nu ne-am pus aceasta problema.
Lasand la o parte politica, eu va trebui sa-i dau firmei SSM o copie dupa raportul de activitate (emis de el) aprobat de mine sau firma SSM isi poate lista din calculator toate rapoartele pe care le-a emis? Sunt vreo 3 ani de activitate .....lunara.....
Si firmele de contabilitate trebuie sa emita rapoarte?
Societatiile de contabilitate emit balante de verificare si anual un raport de misiune conform Standardul profesional CECCAR nr. 21 Misiunea de ţinere a contabilităţii, întocmirea şi prezentarea situaţiilor finanicare.
Ce se intampla cand o firma, destul de mare, angajeaza un contabil(expert) care avea cazier pe delapidare si apoi nu recunoaste actele semnate de acel contabil, care ocupa si functia de Director Economic ?

Multumesc .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura electronica turcalexandra turcalexandra Va rog sa ma lamuriti care sunt de fapt facturile electronice Sunt furnizori de servicii, ca mi trimit prin email o factura in excel si spun ca nu e nevoie sa ... (vezi toată discuția)
Am o factură scanată, primită pe e-mail și printată, însă contabila nu vrea sa o deconteze. ce este de făcut? Gya2000 Gya2000 Am o factura scanata, primita pe e-mail si printata, insa contabila nu vrea sa o deconteze. Ce este de facut? Mentionez ca nu pot intra in posesia unei facturi ... (vezi toată discuția)
Ce fel de date obligatorii trebuie sa contina factura fiscala ? sorin.damian sorin.damian Cu ocazia unui control de la ANAF, un inspector a facut urmatorul comentariu: - facturile emise din programele de facturare si care au imprimata o stampila si ... (vezi toată discuția)