avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1124 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?

Buna ziua,

Stiu ca la facturile de prestari servicii trebuie sa mentionezi contractul si sa atasezi un raport de activitate.
Clientii mei carora le emit facturi sunt din diferite orase iar eu obisnuiam sa trimit factura electronic alaturi de un raport activitate pdf.
Astazi am primit urmatorul mail de la compartimentul financiar al unuia dintre clienti:

"începând cu 1 August 2013, toate facturile emise pentru prestarile de servicii trebuie însoţite obligatoriu de un raport de activitate semnat, ştampilat şi trimis, alături de factură, în original. Vă rugăm să aveţi în vedere că nicio factură nu va mai putea fi plătită dacă nu este însoţită de acest raport semnat şi ştampilat în original"

Pentru ca mi-era mai comod modul de lucru de pana acum, si anume trimis mail cu factura si raport pdf, si mai ales pt ca puteam face acest lucru din orice colt al lumii avand laptopul cu mine, am incercat sa-i explic respectivului director financiar ca voi continua sa expediez factura si raportul ca pana acum pt ca in fapt niciun act normativ nu impune ca acest raport sa fie trimis in original, cu atat mai mult stampilat.

-> In primul rand as vrea sa-mi spuna cineva daca gresesc si daca este obligatorie sau macar recomandata trimiterea acestui raport in original + stampilat.
Mentionez ca acest client accepta factura electronica, dar mai nou vrea raport original chiar daca factura este trimisa pe mail. SE SCHIMBA CEVA IN LEGISLATIE INCEPAND CU ACEST 1 AUGUST?

in urma discutiilor, ultimul raspuns primit este:

"Va recomand ca lectura normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie.
Puteti intelege sau nu ca nu suntem absurzi atunci cand cerem acest lucru si nu il facem ca sa va stricam vacanta ci ca sa avem atat noi cat si dumneavoastra in ordine documentele justificative cerute de catre autoritatile fiscal."

unde pot gasi normele si procedurile la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?

Contabilul meu care in trecut a facut parte din corpul de control ANAF spune ca nu exista vreo obligatie de a trimite raportul original (dar il suspectez de superficialitate)

Nu este un capat de tara daca vreun act normativ mi-ar impune sa-i trimit clientului documente originale, dar cat timp nu impune nimeni, de ce sa nu aleg metoda cea mai comoda, mai ales ca de multe ori imi fac treaba si facturez fiind plecata prin diferite colturi ale lumii
Cel mai recent răspuns: Dhaukos , utilizator 13:07, 17 Iunie 2015
Da, eu ma refeream nu la situatia unui raport financiar. Mie de ex. imi cer clientii borderou de lucrari pe luna facturata ca sa se vada clar ce si cum. In situatia asta il trimit pe email, chiar nu vad sensul in a stampila si semna un asemenea document, mai ales daca exista contract. Si cel putin, din ce am inteles eu, despre asta vorbea si persoana care a deschis topicul. Poate am inteles eu gresit.
Skybax a scris:

Da, eu ma refeream nu la situatia unui raport financiar. Mie de ex. imi cer clientii borderou de lucrari pe luna facturata ca sa se vada clar ce si cum. In situatia asta il trimit pe email, chiar nu vad sensul in a stampila si semna un asemenea document, mai ales daca exista contract. Si cel putin, din ce am inteles eu, despre asta vorbea si persoana care a deschis topicul. Poate am inteles eu gresit.


Posibil ca respectivul client sa doreasca sa aiba raportul semnat si stampilat, intrucat ANAF in unele cazuri sa ceara. Depinde de cine vine in control.
Pai si asta nu intra pur si simplu la birocratie? Adica sincer si mie mi se pare strigator la cer sa nu stampilez factura care este un act oficial si sa trebuiasca sa trimit in original un borderoul de lucrari, de ex., care e facut intern de mine si doar pentru informarea clientului. Adica ANAF-ul, ca de obicei = exces de zel si ne legam de orice ca sa putem da jos cheltuieli, cam asa iese :)
ioanbutariu a scris:


In expunerea roxanei.stefania nu se face referire despre ce rapoarte e vorba, dar eu daca as plati un raport de evaluare/audit, etc de exemplu as vrea sa fie semnat. De fapt orice raport platit de mine l-as vrea semnat; pt ca daca e semnat poarta rapspunderea celui care l-a semnat, altfel sunt foi volante pana la proba contrarie. Si cum pot sa il folosesc catre terti daca nu e semnat si stampilat? Cum se poate demonstra ca persoana care mi l-a trimis si l-a insusit? Prin semnare si stampilare se da o oarecare autenticitate sursei, altfel il pot copia de net de undeva si il folosesc. Repet nu stiu despre ce rapoarte e vorba.

Eu cred ca si pt cel care il emite este mai sigur ca aceste rapoarte sa fie semnate si stampilate, pt a fi sigur ca ceea ce s-a scris nu este modificat. Eu de exemplu in activitatea mea semnez si stampilez ABSOLUT toate balantele de verificare. Deci daca nu e semnata+stampilata de mine am dubii ca e autentica, bineinteles pana o verific cu arhiva.

Nu vreau sa supar pe nimeni, mi-am expus parerea in general si nu legat strict de autenticitatea si profesionalismul cuiva. :D




E vorba de acele rapoarte necesare facturilor de prestari servicii. In cazul acestui client e vorba de servicii de adveritising online. Avem un contract semnat si stampilat si emit facturi catre acest client saptamanal. De aceea sunt si revoltata.. obisnuiesc sa calatoresc destul de mult si desi am angajat personal, de partea de contracte si implicit facturari ma ocup eu, iar facturile le emiteam de pe laptop si trimiteam online de oriunde ma aflam.


Deci sa inteleg ca contractele d-voastra nu le stampilati? Altfel la ce mai trebuie stampila?


unde scrie ca trebuie stampila?? Asta intreb eu pe aici pentru ca in legislatie nu am gasit nicaieri... Referitor la contracte, da, am si contracte stampilate, dar in acelasi timp am prestatori de servicii sau clienti cu care am incheiat contracte prin simpla bifare a unui combobox "accespt termenii si conditiile"

ioanbutariu a scris:


Posibil ca respectivul client sa doreasca sa aiba raportul semnat si stampilat, intrucat ANAF in unele cazuri sa ceara. Depinde de cine vine in control.


imi pare rau sa o spun dar imi lasati impresia ca nu prea ati citit cu atentie intrebarea mea

unde pot gasi "normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie" la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?

deci vreau ceva exact, nu "intrucat ANAF in unele cazuri sa ceara. Depinde de cine vine in control"

Ideea e ca atat eu cat si avocatul cu care colaborez suntem in concediu acum (separat, fiecare cu concediul lui :D ) dar pana atunci vreau sa rezolv aceasta problema demonstrandu-i respectivului director financiar ca nu are dreptate, daca intr-adevar nu are, pentru ca mie mi se refuza facturi la plata si la randul meu am de platit furnizor si salarii.
Oricum, cand voi reveni, chiar daca in prim faza voi trimite aceste hartii banale in original ca sa scap de discutii, voi studia bine impreuna cu avocatul contextul legislativ si daca intr-adevar nu vom gasi vreun articol care cere in mod expres stampila pe aceste rapoarte, voi reveni la rapoartele electronice, sau poate in original doar semnate fara stampila, iar daca clientul nu le accepta il voi actiona in judecata pentru a putea crea un precedent destul de puternic.

Pana una alta speram ca pe acest forum cineva experimentat in domeniu sa ma ajute cu informatii exacte pe care sa i le servesc directorului financiar al clientului in cazul in care am dreptate, astfel incat sa-mi incasez banii pana vineri


Alte discuții în legătură

Factura electronica turcalexandra turcalexandra Va rog sa ma lamuriti care sunt de fapt facturile electronice Sunt furnizori de servicii, ca mi trimit prin email o factura in excel si spun ca nu e nevoie sa ... (vezi toată discuția)
Am o factură scanată, primită pe e-mail și printată, însă contabila nu vrea sa o deconteze. ce este de făcut? Gya2000 Gya2000 Am o factura scanata, primita pe e-mail si printata, insa contabila nu vrea sa o deconteze. Ce este de facut? Mentionez ca nu pot intra in posesia unei facturi ... (vezi toată discuția)
Ce fel de date obligatorii trebuie sa contina factura fiscala ? sorin.damian sorin.damian Cu ocazia unui control de la ANAF, un inspector a facut urmatorul comentariu: - facturile emise din programele de facturare si care au imprimata o stampila si ... (vezi toată discuția)