avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1124 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Raport activitate atasat la factura STAMPILAT?

Buna ziua,

Stiu ca la facturile de prestari servicii trebuie sa mentionezi contractul si sa atasezi un raport de activitate.
Clientii mei carora le emit facturi sunt din diferite orase iar eu obisnuiam sa trimit factura electronic alaturi de un raport activitate pdf.
Astazi am primit urmatorul mail de la compartimentul financiar al unuia dintre clienti:

"începând cu 1 August 2013, toate facturile emise pentru prestarile de servicii trebuie însoţite obligatoriu de un raport de activitate semnat, ştampilat şi trimis, alături de factură, în original. Vă rugăm să aveţi în vedere că nicio factură nu va mai putea fi plătită dacă nu este însoţită de acest raport semnat şi ştampilat în original"

Pentru ca mi-era mai comod modul de lucru de pana acum, si anume trimis mail cu factura si raport pdf, si mai ales pt ca puteam face acest lucru din orice colt al lumii avand laptopul cu mine, am incercat sa-i explic respectivului director financiar ca voi continua sa expediez factura si raportul ca pana acum pt ca in fapt niciun act normativ nu impune ca acest raport sa fie trimis in original, cu atat mai mult stampilat.

-> In primul rand as vrea sa-mi spuna cineva daca gresesc si daca este obligatorie sau macar recomandata trimiterea acestui raport in original + stampilat.
Mentionez ca acest client accepta factura electronica, dar mai nou vrea raport original chiar daca factura este trimisa pe mail. SE SCHIMBA CEVA IN LEGISLATIE INCEPAND CU ACEST 1 AUGUST?

in urma discutiilor, ultimul raspuns primit este:

"Va recomand ca lectura normele si procedurile privind aplicarea Codului fiscal, practica verificarilor fiscal si jurisprudenta in aceasta materie.
Puteti intelege sau nu ca nu suntem absurzi atunci cand cerem acest lucru si nu il facem ca sa va stricam vacanta ci ca sa avem atat noi cat si dumneavoastra in ordine documentele justificative cerute de catre autoritatile fiscal."

unde pot gasi normele si procedurile la care mi s-a facut trimitere, iar daca cunoaste cineva aceste norme, imi poate spune exact prevederile in aceasta situatie?

Contabilul meu care in trecut a facut parte din corpul de control ANAF spune ca nu exista vreo obligatie de a trimite raportul original (dar il suspectez de superficialitate)

Nu este un capat de tara daca vreun act normativ mi-ar impune sa-i trimit clientului documente originale, dar cat timp nu impune nimeni, de ce sa nu aleg metoda cea mai comoda, mai ales ca de multe ori imi fac treaba si facturez fiind plecata prin diferite colturi ale lumii
Cel mai recent răspuns: Dhaukos , utilizator 13:07, 17 Iunie 2015
Skybax a scris:

Pai si asta nu intra pur si simplu la birocratie? Adica sincer si mie mi se pare strigator la cer sa nu stampilez factura care este un act oficial si sa trebuiasca sa trimit in original un borderoul de lucrari, de ex., care e facut intern de mine si doar pentru informarea clientului. Adica ANAF-ul, ca de obicei = exces de zel si ne legam de orice ca sa putem da jos cheltuieli, cam asa iese :)


multumesc pentru sustinere, dar sa stii ca nu e un simplu borderou de informare al clientului. paradoxal eu lucrez direct cu dep. marketing al clientului iar acest document imi este impus de financiar. Marketingul n-are nevoie de el. de fapt are alt raport... borderou, cum ii zici tu. Este un raport care il atasez la factura pt financiar (cam acelasi pt marketing dar mai simplificat) deoarece Codul Fiscal impune intr-adevar un raport de activitate pentru facturile de prestari de servicii. despre acest raport este vorba. Dar nu am gasit inca in codul fiscal sa impuna ca acest raport sa fie stampilat
Roxana am inteles foarte bine la ce te referi pentru ca acelasi lucru il cer si clientii mei, numai ca la mine se numeste borderou de lucrari. Clientii mei il cer pentru a putea face comparatia cu lucrarile din luna precedenta, pentru a justifica lucrarile si factura etc.
Din experienta personala iti spun ca, desi s-a eliminat din 2007 chestia cu stampilarea facturilor, inca gasesti multi, extrem de multi contabili care ce stampilare si semnare in original fix pe motivul expus de colegul contabil in acest topic: ca sa scape de probleme cu ANAF-ul si sa nu aiba discutii. Nu consider, din moment ce exista un contact semnat, ca ceea ce ti se cere are o baza legala. Din punctul meu de vedere, chiar si un email prin care un client imi confirma o comanda poate fi dovada suficienta si justificativa pentru acea lucrare. Pana la urma ANAF-ul poate sa iti ceara si sufletul din tine, intr-un control totul depinde cat de bine stie contabilul legislatia, si din ce pot sa vad zilnic(imi pare rau daca unii or sa se simta - dar fiecare meserie are si uscaciuni) unii contabili habar nu au de lege si de schimbarile legislative, pentru ca ori nu au stiut niciodata ori nu se pun la punct cu modificarile.
roxana.stefania a scris:

ioanbutariu a scris:



Pana una alta speram ca pe acest forum cineva experimentat in domeniu sa ma ajute cu informatii exacte pe care sa i le servesc directorului financiar al clientului in cazul in care am dreptate, astfel incat sa-mi incasez banii pana vineri





D-voastra aveti impresia ca nu sunt experimentat, pt ca am o parere diferita. Asta e copilarie. Eu va spuneam din experinta, si lucrez de 13 in domeniu, ce am patit cu anumite rapoarte la care ANAF a cerut stampila si semnatura. D-voastra faceti cum credeti. Eu decat sa contest PV control ANAF sau sa merg in instanta, e mai ieftin sa cer stampilarea. Eu recomand clientilor ce solicita si ANAF.
Ultima modificare: Joi, 1 August 2013
Ioan Petru Butariu, Contabil
ioanbutariu a scris:

roxana.stefania a scris:

ioanbutariu a scris:



Pana una alta speram ca pe acest forum cineva experimentat in domeniu sa ma ajute cu informatii exacte pe care sa i le servesc directorului financiar al clientului in cazul in care am dreptate, astfel incat sa-mi incasez banii pana vineri





D-voastra aveti impresia ca nu sunt experimentat, pt ca am o parere diferita. Asta e copilarie. Eu va spuneam din experinta, si lucrez de 13 in domeniu, ce am patit cu anumite rapoarte la care ANAF a cerut stampila si semnatura. D-voastra faceti cum credeti. Eu decat sa contest PV control ANAF sau sa merg in instanta, e mai ieftin sa cer stampilarea. Eu recomand clientilor ce solicita si ANAF.


n-am zis ca nu aveti experienta. am folosit "speram" la trecut , fara caciulita la "a" in sensul ca momentan avocatul nu ma poate ajuta si pana ne intoarcem fiecare in tara am deschis acest topic in speranta de a ma ajuta cineva. Am facut referire la gandul meu din momentul in care am deschis topicul si nu am zis "sper ca in continuare cineva mai experimentat sa-mi ofere un raspuns"
Nu-mi permit sa fac afirmatii despre cineva cat timp nu-l cunosc.
E drept ca raspunsul dvs ma nemultumeste asteptarile mele fiind de genul "prin actul normativ X, nr Y, art Z, ANAF solicita/nu solicita stampila pe raport"; dar asta nu inseamna ca neg experienta dvs in domeniu.

Personal consider stampilarea oricaror hartii o practica perpetuata de peste 23 de ani, fara a fi impusa de vreun act normativ, iar daca anumiti inspectori ANAF solicita asta nu inseamna neaparat ca ceea ce spun ei are caracter general obligatoriu.
O sa merg in instanta daca voi gasi documentul prin care pot demonstra ca nu e obligatorie stampilarea si bineinteles daca nu voi gasi intelegere nici dupa ce i-l voi servi respectivului director financiar. Mi se pare mai ieftin sa cheltui o data cateva sute de lei cu tribunalul decat sa cheltui saptamanal cu expedierea unor hartii de prin cine stie ce colturi ale lumii, sau sa angajez o persoana care sa se ocupe expres de treaba asta in lipsa mea. Pe de alta parte cred ca se poate evita un proces verbal si implicit contestarea acestuia daca la controlul Anaf i se serveste inspectorului respectivul act normativ
Skybax a scris:

client imi confirma o comanda poate fi dovada suficienta si justificativa pentru acea lucrare. Pana la urma ANAF-ul poate sa iti ceara si sufletul din tine, intr-un control totul depinde cat de bine stie contabilul legislatia, si din ce pot sa vad zilnic(imi pare rau daca unii or sa se simta - dar fiecare meserie are si uscaciuni) unii contabili habar nu au de lege si de schimbarile legislative, pentru ca ori nu au stiut niciodata ori nu se pun la punct cu modificarile.


despre contabili si inspectori ANAF pot sa spun ca unii sunt ff superficiali in timp ce altii fac exces de zel. Singura solutie este sa fim noi destul de informati dpdvd legislativ.
Despre contabilul meu pot sa spun ca sunt multumita, dar el este fost inspector ANAF si are relatii printre ei motiv pentru care este destul de superficial si nu este pretentios. E genul "las'ca merge asa, ii stiu eu p-astia, daca comenteaza ceva vorbesc eu cu ei"

Alte discuții în legătură

Factura electronica turcalexandra turcalexandra Va rog sa ma lamuriti care sunt de fapt facturile electronice Sunt furnizori de servicii, ca mi trimit prin email o factura in excel si spun ca nu e nevoie sa ... (vezi toată discuția)
Am o factură scanată, primită pe e-mail și printată, însă contabila nu vrea sa o deconteze. ce este de făcut? Gya2000 Gya2000 Am o factura scanata, primita pe e-mail si printata, insa contabila nu vrea sa o deconteze. Ce este de facut? Mentionez ca nu pot intra in posesia unei facturi ... (vezi toată discuția)
Ce fel de date obligatorii trebuie sa contina factura fiscala ? sorin.damian sorin.damian Cu ocazia unui control de la ANAF, un inspector a facut urmatorul comentariu: - facturile emise din programele de facturare si care au imprimata o stampila si ... (vezi toată discuția)