avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Demisie din invatamant
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Demisie din invatamant

Sunt profesor titular de limba si literatura romana, am luat examenul de definitivat de anul acesta si doresc sa demisionez din motive personale. Inca nu mi-am informat directorul asupra deciziei mele. Incepand cu data de 16 august nu voi mai fi in Romania. As dori sa va intreb daca imi pierd statutul de profesor definitiv din cauza demisiei. Sa astept sa imi iau adeverinta de profesor definitiv si apoi sa ii trimit cererea de demisie prin posta stimatului domn director?
Parerea mea este sa va luati concediu fara plata. In invatamant cadrele didactice au o perioada de 1 an de zile invoire (concediu)fara plata. Peste 1 an poate reveniti inapoi,asa nu va veti pierde statutul de profesor titular.
@ andreea3006

Odata obtnut acest grad nu cred ca poate fi pusa problema pierderii gradului respectiv prin demisia dvs.
@freeelis

Va apreciez ptr sfatul acesta,insa va spun din proprie cunostiinta un caz de-al unei cunostiinte de-a mea.

In urma cu ceva ani,a luat post de titular in invatamant,apoi a luat concediu fara plata 1 an,plecand in afara Romaniei. Nu s-a mai intors dupa 1 an,asa ca i s-a desfacut C.M. indisciplinar,si a pierdut si gradul de titular.
Asadar daca e sa isi dea demisia,i se desface C.M.

Mai multe nu stiu ce sa zic,dar stiu ca mereu in invatamant legile se schimba. Trebuie intrebat la inspectoratul scolar.

@andreea3006

Nu ar fi mai bine ca maine sa sunati la inspectorat si sa intrebati cea ce ati intrebat aici? Ei sunt mai siguri,stiti si dvs ca mereu in invatamant se schimba legile mereu.
Ultima modificare: Duminică, 28 Iulie 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic