Buna ziua , ma numesc Alex . Am si eu nevoie de niste indrumari procedurale pt a-mi recupera salariul restant la actualul loc de munca.
Pe scurt : sunt angajat la actualul loc de munca de aproximativ 3 ani. Forme legale , CIM , 8 ore pe zi , 810 lei salariul in contract , necalificat ( lucrez ca ospatar , dar n-am diploma) . In ultimele 7 luni nu am mai luat un leu. Au mai fost probleme cu salariile , intarzieri de 3 luni , insa s-au rezolvat si de aceea am stat relativ linistit. Dar situatia nu o sa revina la normal si de aceea m-am hotarat sa-mi caut altceva.
Salariul il primeam "din mana" , fara sa semnez absolut nimic , niciun stat de plata , niciun fluturas nimic. Acum as avea niste intrebari :
1. Cum e mai bine sa procedez ? Direct sa-i dau in judecata ? Sau prima data ITM si abia apoi judecata ? ( de intelegere verbala nu prea se mai pune problema , poate doar daca e fortat angajatorul ) - stiu ca prima data trebuie sa inceteze CIM pt a-i putea aduce in instanta ulterior.
2. Avand in vedere ca de 3 ani de zile nu am semnat niciun stat de plata , cum poate sa dovedeasca , ca mi-a platit salariul ?( presupun ca el trebuie sa dovedeasca plata salariului , nu eu neprimirea acestuia). Martori nu exista.
3. In cazul in care vine cu state de plata cu semnatura mea ( falsificata bineinteles) pot solicita expertiza grafologica ? Dar deja e fals in acte , nu ?
4. Am sanse reale de castig ( fara apelare la avocat) , sau ma imbat cu apa rece ?
Nu este necesar ca CIM sa inceteze pentru a va putea recupera drepturile salariale in instanta. Daca v-a fost falsificata semnatura puteti solicita expertiza sa va asteptati la un onorarariu pe masura pentru aceasta. Aveti seanse sa va recuperati banii iar in momentul de fata puteti apela la un mediator pentru a solutiona conflictul amiabil.
Incercati sa rezolvati amiabil problema.
Daca figurati ca angajat dar nu ati semnat inseamna ca nu ati primit banii.