Buna ziua , ma numesc Alex . Am si eu nevoie de niste indrumari procedurale pt a-mi recupera salariul restant la actualul loc de munca.
Pe scurt : sunt angajat la actualul loc de munca de aproximativ 3 ani. Forme legale , CIM , 8 ore pe zi , 810 lei salariul in contract , necalificat ( lucrez ca ospatar , dar n-am diploma) . In ultimele 7 luni nu am mai luat un leu. Au mai fost probleme cu salariile , intarzieri de 3 luni , insa s-au rezolvat si de aceea am stat relativ linistit. Dar situatia nu o sa revina la normal si de aceea m-am hotarat sa-mi caut altceva.
Salariul il primeam "din mana" , fara sa semnez absolut nimic , niciun stat de plata , niciun fluturas nimic. Acum as avea niste intrebari :
1. Cum e mai bine sa procedez ? Direct sa-i dau in judecata ? Sau prima data ITM si abia apoi judecata ? ( de intelegere verbala nu prea se mai pune problema , poate doar daca e fortat angajatorul ) - stiu ca prima data trebuie sa inceteze CIM pt a-i putea aduce in instanta ulterior.
2. Avand in vedere ca de 3 ani de zile nu am semnat niciun stat de plata , cum poate sa dovedeasca , ca mi-a platit salariul ?( presupun ca el trebuie sa dovedeasca plata salariului , nu eu neprimirea acestuia). Martori nu exista.
3. In cazul in care vine cu state de plata cu semnatura mea ( falsificata bineinteles) pot solicita expertiza grafologica ? Dar deja e fals in acte , nu ?
4. Am sanse reale de castig ( fara apelare la avocat) , sau ma imbat cu apa rece ?
Ok , am inteles. Va mai deranjez cu 3 intrebari:
1. Sa sesizez ITM-ul inainte ( cat CIM este inca in vigoare ) sau dupa desfacerea CIM ? Imi este frica sa nu ma trezesc cu cine stie ce pe cartea de munca ( de ex. cum ca as fi venit sub influenta bauturilor alcoolice la munca , furt de la locul de munca sau mai stiu eu ce ) .
2. Sesizez ITM-ul , vine in control. Angajatorul prezinta statele de plata semnate ( nu de mine ). ITM ul neavand expertiza cu privire la veridicitatea semnaturii , declara ca e totul in regula. Ce e de facut ?