avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 290 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Probleme cu programul de lucru ?i suspectarea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Probleme cu programul de lucru ?i suspectarea salarizãrii incorecte a angajatului

eu lucrez ca angajat pentru o firmă de pază privată.Realizez lunar 240-276 de ore la un program de 12/24 începând de azi.
Întrebările mele ar fi:
1.Programul de lucru 12/24 este legal?.Dacă nu în ce mod aș putea obține programul de lucru de 8 ore/zi cât este prevăzut în contractul de muncă încheiat cu firma de pază?
2.Dacă refuz să lucrez în program de 12/24 știind că în contractul individual de muncă este specificată clar durata de 8 ore/zi 40 de ore săptămânal de ce sancțiuni sunt pasibil și în baza cărui temei legal pot contraataca decizia patronului?.Mâine deși trebuia să fiu liber patronul m-a chemat la servici din cauza că o modificat programul la 12/24.
3.Când se consideră ore suplimentare pătite 100% și când nu?În cazul meu la un program de 12/24 orele prestate peste norma de 168 de ore ar trebui să fie plătite dublu precum și sărbătorile legale în care am fost deservici ținând cont că nu mi-sau compensat cu zile libere?Dar în cazul unui program de 12/12(7-19)/24(liber)/12/12(19-07)/48(liber)?
4.În ce cazuri se consideră detașare de la locul de muncă și dacă după finalizarea detașării angajatorul este obligat să te repună în postul de unde te-a detașat?În situația mea eu m-am angajat pentru un punct de lucru din Cluj iar de 4 luni patronul a decis să mă mute la un alt punct de lucru din comuna Mihai Viteazul fără a avea abateri disciplinare sau abateri de conduită/regulamment intern.
Înțelegerile verbale referitoare la mărirea de salariu în schimbul renunțării la demisia din firmă au valoare contractuală sau nu?în cazul meu am avut o astfel de înțelegere cu patronul firmei iar acesta de 4 luni mi-o încalcă.