avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Factura gresita
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Factura gresita

Buna ziua,
Ce se poate face in cazul in care am primit o factura de la furnizor gresita? Sa va dau exemplu: noi am facut nir pt factura de marfa in valoare de 34.282,28 lei pe care furnizorul a anulat-o ulterior pt ca era gresit discountul, a intocmit factura corecta in valoare de 35.675.48 lei. Noi in contabilitate am inregistrat factura anulata de ei deoarece pe cea corecta nu am primit-o, iar ei au inregistrat factura corecta. In luna iunie s-a intamplat acest lucru. Precizez ca noi solicitam rambursare TVA lunar si ca marfa nu o mai avem pe stoc. Ce putem face in august pt a indrepta greseala?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornelia Tulpan , Contabil 00:35, 3 August 2013
Mi se pare ciudat ca stiti cum a procedat furnizorul, dar Dvs. nu ati intrat in posesia facturii corecte.
Din punct de vedere contabil si fiscal, furnizorul, daca a constatat ca factura era gresita, dupa ce aceasta a ajuns la client, in speta Dvs., avea doua variante, conform Cod Fiscal,
- 1) sa va trimita o adresa prin care trebuia sa va ceara factura gresita spre anulare si sa va emita una corecta
sau
- 2) sa storneze factura gresita, sa emita una corecta si sa vi le trimita pe ambele.
Daca nu ati primit o alta factura, nu puteti face o alta inregistrare.
Dar, avand in vedere ca lunar faceti rambursare TVA, ar trebui sa luati legatura cu furnizorul, sa va trimita o factura de stornare si una corecta, cu data ulterioara facturii gresite.
corneliamagda a scris:

Mi se pare ciudat ca stiti cum a procedat furnizorul, dar Dvs. nu ati intrat in posesia facturii corecte.
Din punct de vedere contabil si fiscal, furnizorul, daca a constatat ca factura era gresita, dupa ce aceasta a ajuns la client, in speta Dvs., avea doua variante, conform Cod Fiscal,
- 1) sa va trimita o adresa prin care trebuia sa va ceara factura gresita spre anulare si sa va emita una corecta
sau
- 2) sa storneze factura gresita, sa emita una corecta si sa vi le trimita pe ambele.
Daca nu ati primit o alta factura, nu puteti face o alta inregistrare.
Dar, avand in vedere ca lunar faceti rambursare TVA, ar trebui sa luati legatura cu furnizorul, sa va trimita o factura de stornare si una corecta, cu data ulterioara facturii gresite.



Facturile le primim pe mail. Acum cand ne-au adus originalele am vazut ca noi in iunie inregistrasem factura gresita. Nu am primit nici o adresa pt anularea facturii, dar ei au facut factura corecta pe care au inregistrat-o la ei in contabilitate. Au zis ca ne trimit o adresa prin care ne comunica ca factura primita de noi este anulata, ne-au trimis-o si pe cea corecta emisa tot in iunie. Ce trebuie sa mai faca?
Multumesc
Ar fi trebuit sa va comunice din timp factura corecta si adresa de anulare.
Nu se poate anula o factura emisa decat dupa ce ai acordul clientului.
Daca nu exista acordul clientuluil, factura gresita se storneaza si apoi se emite o factura corecta.
Asa ca, sfatul meu este sa le faceti o adresa prin care sa le comunicati ca intru-cat nu ati fost anuntati ca factura este gresita si ca trebuie anulata, conform Codului Fiscal, trebuie sa va emita o factura de stornare a celei gresite si o factura noua, corecta.


ART. 159 Corectarea documentelor

(1) Corectarea informaţiilor înscrise în facturi sau în alte documente care ţin loc de factură se efectuează astfel:

a) în cazul în care documentul nu a fost transmis către beneficiar, acesta se anulează şi se emite un nou document;
b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie să cuprindă, pe de o parte, informaţiile din documentul iniţial, numărul şi data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altă parte, informaţiile şi valorile corecte, fie se emite un nou document conţinând informaţiile şi valorile corecte şi concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numărul şi data documentului corectat.
(2) În situaţiile prevăzute la art. 138 furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi sau alte documente, cu valorile înscrise cu semnul minus, când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus, dacă baza de impozitare se majorează, care vor fi transmise şi beneficiarului, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 138 lit. d).

Ultima modificare: Sâmbătă, 3 August 2013
Cornelia Tulpan, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adresa gresita pe factura Mihai223 Mihai223 Am emis factura catre un client si am realizat ca e o greseala: toate datele firmei clientului sunt corecte, dar am trecut adresa gresita (ramanand tot adresa ... (vezi toată discuția)
Furnizorul face storno , dar "uita" sa anunte clientul discover discover Buna ziua , va rog mult dați-mi un sfat . ASA ceva nu am patit niciodată , si pana întreb contabilul vreau sa vad ce se poate face . Am un furnizor cu ... (vezi toată discuția)
Corectare numar factura pfa hyutt hyutt Buna, Sunt PFA (prestez servicii) si as dori sa stiu daca este legal sa corectez cu pixul numarul unei facturi emise catre un client (SRL). Intentionez ... (vezi toată discuția)