avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 937 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Eliberare pasaport indiferent de resedinta din 19 aug? ...
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Eliberare pasaport indiferent de resedinta din 19 aug? Valabil si pentru Carti de identitate?

Din 19 august am inteles ca eliberarea pasapoartelor,se va face din orice oras,indiferent de resedinta,acest lucru va fi valabil si pentru cartile de indetitate?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:56, 5 August 2013
In privinta pasapoartelor, nu am auzit de asa ceva; daca dumneavoastra stiti mai multe spuneti-ne sursa.
Se poate ridica pasaportul din oricare alt judet daca specificati acest lucru cand depuneti actele.
Acum se poate obtine pasaport din alt judet decat cel de domiciliu sau de resedinta doar daca solicitantul dovedeste ca din motive de sanatate trebuie sa se deplaseze in strainatate pentru a urma un tratament medical fara de care viata ii este pusa in pericol.

Raspunsul la a doua intrebare este desigur Nu.
Ultima modificare: Duminică, 4 August 2013
Ares-3, moderator
1.Din data de 12.08.2013, va intra în vigoare Legea 175/06.06.2013, de modificare a Legii 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate. Elementul de noutate constă în modificarea termenelor de valabilitate a paşapoartelor, precum şi a taxelor aferente, după cum urmează:

1. Valabilitatea:

- 3 ani pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani

- 5 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani.

2. Taxele:

- 276 lei - paşaportul electronic pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani

- 302 lei – paşaportul electronic pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani

- 232 lei – paşaportul temporar.



Modificarea aliniază legislaţia noastră normelor europene în materie de acte de călătorie. Astfel, minorilor sub 12 ani nu li se mai preiau impresiunile digitale (amprentele), iar valabilitatea paşaportului este de numai de 3 ani.

Părinţii care au achitat deja taxele în valoare de 302 lei, sunt rugaţi să depună documentaţia pentru paşaport până la data de 12.08.2013, adică până la data intrării în vigoare a noii legi.

Din data de 12.08.2013 nu vor mai fi acceptate taxele de 302 lei, ceea ce presupune achitarea unei noi taxe de 276 lei. Recuperarea sumei de 302 lei se va putea realize numai în baza unei cereri adresată Companiei Naţionale ,,Imprimeria Naţională” S.A Bucureşti, cerere care va conţine şi un număr de cont în care să fie virată suma, şi numai după ce în prealabil, se va certifica la sediul serviciului nostru, sub semnatură şi ştampilă, că taxa nu a fost utilizată, se poate restitui contravaloarea acesteia.

De asemenea în baza noii legi, solicitarea paşaportului se poate face la sediul oricărui serviciu de paşapoarte din ţară, indiferent de domiciliul solicitantului.
Nu scrie chiar asa, ca solicitarea pasaportului se face la sediul oricarui serviciu de pasapoarte.
A fost eliminata doar sintagma din motive obiective din cuprinsul Art. 15. 3) care spunea

În cazul în care, din motive obiective, solicitantul paşaportului simplu nu se poate prezenta la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple de la domiciliu sau reşedinţã, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.



Acum art. 15 arata astfel:

(2) Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice se depun personal de către solicitanți, în țară, la serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple în a căror rază de competență au domiciliul sau, după caz, reședința, iar în străinătate, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.

(3) În cazul în care solicitantul pașaportului simplu electronic nu se poate prezenta la serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple de la domiciliu sau reședință, cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple.


In opinia mea asta inseamna ca s-au relaxat conditiile in care poti depune pasaportul si in alt judet decat acela de domiciliu sau resedinta - nu doar motivele medicale vor fi considerate intemeiate ci si altele care deocamdata nu stiu sa fi fost publicate. Cu alte cuvinte regula ramane in continuare aceea ca se depun cererile acolo unde ai domiciliul sau resedinta iar exceptia trebuie motivata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente necesare eliberare pasaport simplu electronic alina_25 alina_25 Care sunt documentele necesare pentru elibererea de pasaport simplu electronic? Multumesc! (vezi toată discuția)
Pasaport urgente adelinchiva adelinchiva Buna ziua, luni am programata o plecare in Thailanda si am pasaportul expirat, sunt interesat cat de repede pot obtine un pasaport nou, si ce tip de pasaport? ... (vezi toată discuția)
Cerere pasaport in alt judet mik_zoltan mik_zoltan Buna, Se poate depune cererea pentru pasaport si intr-un alt judet decat judetul (localitatea) de resedinta? In lege scrie ca nu, dar este asta valabila ... (vezi toată discuția)