Pentru eliberarea actului de identitate la implinirea varstei de 14 ani este necesar documentul prin care parintele sau reprezentantul legal
face dovada adresei de domiciliu.
DOCUMENTE NECESARE:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atât de minor, cât si de parinte/reprezentant legal;
- certificatul de nastere, original si copie;
- actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
-
documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotarârea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, în cazul în care parintii sunt divortati, original si copie;
- chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate - 7 lei;
- timbru fiscal sau chitanta reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.
[ link extern ]
ORDONANŢA DE URGENŢÃ A GUVERNULUI Nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români
(forma actualizata si consolidata, aplicabila din data de 12 decembrie 2012)
Art. 13
(1)
Actul de identitate face dovada identităţii, a cetăţeniei române, a
adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă.
Art. 28
(1)
Dovada adresei de domiciliu se poate face cu:
a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau persoană juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, la lit. d);
c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b);
d) documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul
acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;
e) actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare, însoţit, după caz, de unul din actele prevăzute la lit. a)–d), în cazul minorilor care solicită eliberarea unui act de identitate.
(2) Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la alin. (1) lit. b) poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
(3)
În cazul minorului şi al persoanei puse sub interdicţie,
declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (1) lit. c) se dă şi se semnează de către părintele sau, după caz, părinţii care exercită autoritatea părintească sau de către reprezentanţii lor legali.
Dovada adresei de domiciliu se poate face cu
unul din documentele enumerate la art. 28, prin urmare nu este obligatorie existenta unui act de proprietate, pentru eliberarea CI a fiicei la aceeasi adresa cu a mamei este suficienta declaratia pe propria raspundere data de catre mama, la care se adauga actul de identitate al acesteia si nota de verificare a politistului de ordine publica.