Buna ziua,
In urma incheierii de comun acord a contractului, doresc sa cer o recomandare de la ultimul loc de munca unde am lucrat ca functionar public. Deoarece este posibil sa fiu refuzata sau tegiversata cererea mea, as dori sa stiu daca exista un articol de lege care sa poata reglementa acest lucru si anume sa se ceara in baza unei legi aceasta recomandare.
Va multumesc
Recomandarea este o scrisoare de buna purtare. Daca cineva nu doreste sa va acorde o astfel de scrisoare nu poate fi obligata. In ultima instanta in recomandare trebuie sa va laude si nici o institutie nu este obligata sa laude nici un fost salariat.
Functionarii publici nu au contract de munca, ci raport de serviciu. Acest raport este reglementat de Legea nr. 188/1999, r2, cu modificarile si completarile ulterioare, iar in loc de contract de munca individual este intocmit un act administrativ care poarta denumirea de decizie sau ordin, in functie de natura institutiei sau autoritatii publice.
Conform HG 611/2008 m.c.u. care reglementeaza cariera functionarilor publici, institutia sau autoritatea publica este obligata ca la incetarea raportului de serviciu (indiferent de modalitate) sa va intocmeasca un raport de evaluare ce va cuprinde perioada lucrata de la inceputul anului pana la ultima zi lucrata (de exemplu: 01.01.2013 - 31.08.2013). Acest raport de evaluare este recomandarea dumneavoastra.
O zi buna!