OG nr 27/2002 reactualizata ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin posta electronica, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.
ART. 6^1
Petitiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare de către compartimentul prevăzut la art. 6 alin. (1) autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul sa fie înştiinţat despre aceasta.
ART. 7
Petitiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau în considerare şi se claseaza, potrivit prezentei ordonanţe.
Daca in petitia comunicata prin email nu ati precizat datekle dvs de identificare este intemeiata solutia institutiei
Daca in petitie dvs ati precizat datele dvs de identificare complete,atunci aveti dreptul sa comunicati acest aspect si sa solicitati urgentarea solutionarii
Daca institutia staruie sa nu va raspunda,reveniti cu precizarea ca veti solicita aplicarea
ART. 15
Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici sau, după caz, potrivit legislaţiei muncii următoarele fapte:
a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petitiilor, prevăzute în prezenta ordonanta;
b) intervenţiile sau stăruinţele pentru rezolvarea unor petiţii în afară cadrului legal;
c) primirea direct de la petitionar a unei petiţii, în vederea rezolvarii, fără sa fie înregistrată şi fără sa fie repartizata de şeful compartimentului de specialitate.