avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract part time
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract part time

situatia este urmatoarea: incepand cu data de 09.03.2009, am semnat un contract part time ; mentionez ca lucrez si full time la o alta firma unde am funtia de baza.
la interviu am specificat faptul ca mai am un job si ca pot lucra doar dupa ora 17 .
pe 09.03.09, cand m-am prezentat la lucru, lucrurile au luat o alta intorsatura. mi-au dat o foaie cu programul meu de lucru si anume de luni-vineri de la ora 09-13. le-am explicat si totodata reamintit ca nu pot respecta acest program deoarece lucrez in alta parte in intervalul orar 09-17.
dupa 2 zile de invoiri mi-au cerut sa ma prezint sa dau o declaratie cum ca nu mai vreau sa continuam colaborarea, iar daca nu fac acest lucru voi fi data afara cu abatere disciplinara. precizez ca am semnat un contract part time in care este specificat doar timpul de lucru , respectiv 4 ore, dar nu este specificat intervalul orar de lucru. contractul spun ei , este inregistrat la itm. dupa ora 17 nu ma mai pot duce deoarece spun ei, nu mai au nevoie.
daca nu imi dau demisia, pot fi data afara cu abatere disciplinara?
daca este contract part time si voi fi data afara cu abatere disciplinara, ma poate afecta in vreun fel acest fapt?
contractul part time se " consemneaza" in cartea de munca?
in contractele part time se poate specifica si intervalul orar ?
va multumesc .
Cel mai recent răspuns: alimik , utilizator 13:41, 18 Martie 2009
1. In toate CIM se specifica si intervalul orar de munca.
2. Cred ca angajatorul foloseste un pretext si ca adevaratul motiv este sa scape de dvs.
3. In carnetul de munca se trece numai functia de baza.
4. Si ce daca va desface disciplinar CIM? Nu se intampla nimic grav. Nu va faceti probleme! Mai bine lipsa decat un asa angajator. Gasiti altul.
Abaterea disciplinara este singurul temei al raspunderii disciplinare. Spre deosebire de contraventii, de celelalte abateri si de infractiuni, abaterile disciplinare nu sunt enumerate, individualizate in lege. Pentru a se stabili daca o fapta poate fi considerata abatere disciplinara este necesar sa se verifice daca sunt intrunite elementele constitutive ale acesteia si anume: obiectul, latura obiectiva, subiectul si latura subiectiva. a) Obiectul abaterii disciplinare il constituie obligatiile persoanei incadrate in colectiv de a respecta cu strictete ordinea interioara din unitate, disciplina la locul de munca. Aceste obligatii sunt prevazute in legi si in alte acte normative, in regulamentul de organizare si functionare, regulamentul de ordine interioara sau statutul disciplinar, contractul colectiv de munca, contractul individual de munca, contractul-angajament si angajamentul individual semnat de persoana incadrata. De asemenea, persoana incadrata are obligatia sa respecte dispozitiile date de superiorul ierarhic, precum si normele de comportare in raporturile sale cu ceilalti membri ai colectivului de munca. b) Prin latura obiectiva a abaterii disciplinare se intelege fapta ilicita, constand intr-o actiune sau omisiune, rezultatul daunator, constand in tulburarea relatiilor sociale de munca, precum si legatura de cauzalitate intre fapta si acest rezultat. In materie disciplinara, daca fapta este dovedita, rezultatul daunator si legatura de cauzalitate se prezuma. c) Subiect al abaterii disciplinare este orice membru al colectivului de munca. d) Latura subiectiva o constituie vinovatia. Abaterea disciplinara poate fi savarsita cu intentie sau din culpa. Gradul de vinovatie determina dozarea sanctiunii disciplinare.

Angajatorul stabileşte sancţiunea disciplinară a avertismentului scris, în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, avându-se în vedere următoarele: a) împrejurările în care fapta a fost săvârşită ; b) gradul de vinovăţie a salariatului; c) consecinţele abaterii disciplinare; d) comportarea generală în serviciu a salariatului; e) eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.
Angajatorul dispune aplicarea sancţiunii disciplinare a avertismentului scris printr-o decizie emisă în formă scrisă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei.
Sub sancţiunea nulităţii absolute, în decizie se cuprind în mod obligatoriu: a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară ; b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de muncă aplicabil, care au fost încălcate de salariat; c) temeiul de drept în baza căruia sancţiunea disciplinară se aplică ; d) termenul în care sancţiunea poate fi contestată ; e) instanţa competentă la care sancţiunea poate fi contestată .
tudorvaleriu a scris:

1. In toate CIM se specifica si intervalul orar de munca.
2. Cred ca angajatorul foloseste un pretext si ca adevaratul motiv este sa scape de dvs.
3. In carnetul de munca se trece numai functia de baza.
4. Si ce daca va desface disciplinar CIM? Nu se intampla nimic grav. Nu va faceti probleme! Mai bine lipsa decat un asa angajator. Gasiti altul.


ma intreb daca vor sa scape de mine de ce m-au mai pus sa semnez contractul..... doar le-am spus care e situatia ....
tudorvaleriu spui ca nu se intampla nimic grav.....deci se intampla ceva. mai exact ce?
Din cate ati povestit este limpede ca acest angajator este prea putin serios.
O varianta ar fi sa va dati dvs demisia si sa incetati colaborarea. Imi este greu sa cred ca daca ati inceput in felul acesta veti avea viata usoara.

Daca nu, asteptati sa va concedieze disciplinar iar dupa puteti contesta si anula decizia de concediere in instanta in termen de 30 zile de la comunicarea deciziei de concediere. Foarte multi angajatori nu respecta procedura cercetarii disciplinare expusa mai sus de d-na Ioana-Iulica iar in cazul nerespectarii, decizia poate fi consuderata nula.
Este greseala dvs. ca nu ati observat ca in CIM nu este trecut intervalul orar in care desfasurati activitatea. Nu este nimic grav in acest fapt. Intrucat ati anuntat angajatorul ca aveti o functie de baza la alta societate acesta era obligat sa va intrebe intervalul orar in care puteti lucra. Un CIM este un contrat care genereaza drepturi de ambele parti dar si obliogatii.
Cu alte cuvinte angajatorului ii revine obligatia de a incheia CIM in forma scrisa, deci acesta este obligat sa inscrie in CIM si intervalul orar in care salariatul presteaza activitatea, eventual specificatia faptului ca orarul este flexibil. Intrucat acesta a omis inscrierea orarului nu ii da dreptul de a stabil unilateral acest program decat prin act aditional. Discutam cazul individual al unui CIM cu timp partial.
Faptul ca nu ar avea dreptul de a desfasura activitate dupa ora 17 trebuie sa reiasa dintr-un CCM in care angajatorul a stabilit programul societatii in lipsa afirmatia este munciuna.
ART. 16 – Consimtamantul in forma scrisa; vechimea in munca

(1) (OUG 65/2005) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamântului partilor, in forma scrisa, in limba româna. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului. Angajatorul persoana juridica, persoana fizica autorizata sa desfasoare o activitate independenta, precum si asociatia familiala au obligatia de a incheia, in forma scrisa, contractul individual de munca anterior inceperii raporturilor de munca .

Alte discuții în legătură

Daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile Secretara7 Secretara7 Unde scrie in Codul Muncii ca daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile, adica daca angajatul refuza o anumita munca si din cauza aceasta firma pierde un ... (vezi toată discuția)
Cercetare disciplinara-persoana insarcinata adina80 adina80 Buna ziua! Lucrez intr-o multinationala din Timisoara, si problema este ca din momentul in care angajatorul a aflat ca sunt insarcinata, ma tine in mod ... (vezi toată discuția)
Incetare 61 a) ade31 ade31 Buna ziua, Un angajat al firmei, de 17 ani, nu a mai venit la locul de munca de o saptamana. Daca in regulamentul intern este specificat faptul ca \" la 3 ... (vezi toată discuția)