amen a scris:
Dar se merge pe logica. Atat timp cat exista in COR Evaluator atunci e normal ca el sa o faca.
Prin art 12 alin (1) lit a) din Legea 319/2006 se specifica
Angajatorul are urmatoarele obligatii:
a) sa realizeze si sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
Dar in alin (2) se precizeaza ca
Prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, in functie de natura activitatilor si de marimea intreprinderilor, se vor stabili obligatiile ce revin diferitelor categorii de intreprinderi cu privire la intocmirea documentelor prevazute la alin. (1).
….. dar acest ordin nu a mai aparut asa ca veti vedea ca inspectorii de munca evita sa aplice sanctiuni pe acest articol pentru ca este foarte usor de contestat, preferand sa sanctioneze lipsa planului de prevenire si protectie intocmit in baza evaluarii riscurilor. Daca totusi se aplica sanctiune pentru lipsa evaluarii veti observa ca se face in baza art. 7 alin. (4) lit a) din Legea 319/2006 care precizeaza:
Fara a aduce atingere altor prevederi ale prezentei legi, tinând seama de natura activitatilor din intreprindere si/sau unitate, angajatorul are obligatia:
a) sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca;
Atata timp cat ordinul ministrului care ar tr sa reglementeze obligatiile ce revin angajatorilor privind evaluarea riscurilor functie de activitatea desfasurata si de marimea unitatii nu exista, angajatorul are libertate totala privind alegera metodei de evaluare a riscurilor si a modului efectiv de realizare. Aceasta se poate face printr-o multitudine de metode existente. Una din cele mai simple metode recomandata de Inspectia Muncii, in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, accesibila administratorului firmei este cea de
autoevaluare efectuata in baza “Listelor de control” (checklist) care cuprind intrebari la care se raspunde cu
“DA” sau
“NU”. Daca in urma raspunsurilor rezulta ca “Exista pericole la locul de munca” se stabilesc masuri de prevenire care se vor regasi in planul de prevenire si protectie.
Mai multe detalii privind metoda de
autoevaluare a riscurilor gasiti aici :
[ link extern ]
Tocmai faptul ca se poate face o autoevaluare a riscurilor din unitate, logica invocata mai sus ne spune ca evaluarea riscurilor se poate efectua de administratorul unitatii care isi asuma desfasurare activitatilor SSM.
simona68 a scris:
Mentionez ca am studii superioare economice
Nu conteaza ce studii aveti in cazul in care sunteti administratorul unitatii. Urmarea unui program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore nu este conditionata de un anumit nivel de studii.