avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 422 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Firma nou infiintata - cine semneaza fisa de ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Firma nou infiintata - cine semneaza fisa de indentificare a factorilor de risc profesional

Buna ziua,
Urmeaza sa angajez pe cineva intr-o firma nou infiintata, de la cabinetul medical de medicina muncii mi-au comunicat ca trebuie sa completez acest document.

In sectiunea in care trebuie semnat apare atat angajator cat si Lucrator desemnat / Serviciu intern de prevenire si protective / Semnatura.
Cine semneaza aici fiind o firma noua / 0 angajati fara un asemenea serviciu?
Poata semna administratorul? Daca da, ar trebui sa aiba ceva atestat / curs facut...?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:35, 28 Februarie 2016
Poate semna administratorul.
Firma trebuie sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor profesionale in baza careia administratorul sa poata bifa riscurile pe fisa de identificare a factorilor de risc.
Va multumesc pentru raspuns, de unde pot procura o evaluare a riscurilor profesionale? Caut pe internet sau trebuie sa achizitionez de la o firma cu profil SSM?
Nu puteti nici sa procurati nici sa achizitionati o evaluare de riscuri.
Evaluarea riscurilor profesionale se realizeaza pentru fiecare firma separat, in functie de profilul de activitate, tehnologia aplicata, conditiile de lucru efective, echipamentele tehnice utilizate, etc. la locurile de munca/ posturile de lucru, pentru activitatile desfasurate.
Evaluarea de riscuri profesionale este un matarial obligatoriu pentru respectarea legislatiei ssm (Legea ssm nr.319/ 2006) si poate fi efectuata de catre firme inregistrate la RC si autorizate de catre ITM ca servicii externe de prevenire si protectie in domeniul ssm, respectiv de catre serviciile interne de prevenire si protectie din domeniul ssm.
Legea ssm nr.319/ 2006 mentioneaza:
-art.7 (4) Fără a aduce atingere altor prevederi ale prezentei legi, ţinând seama de natura activităţilor din întreprindere şi/sau unitate, angajatorul are obligaţia:
a) să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă;
-art.12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
Deci inainte sa pot angaja pe cineva eu ar trebui sa intru in posesia unei evaluari a riscurilor care ar trebui sa fie realizata de o firma specializata SSM, neavand serviciu intern SSM?!

Se aplica indifferent de domeniu de activitate al firmei / numarul de angajati?
Daca da, cam pe unde ar fi preturile / durata de realizare a acestei evaluari ...
Domeniul de aplicare al Legii ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare este precizat la:
-art. 3 (1) Prezenta lege se aplică în toate sectoarele de activitate, atât publice cât şi private.
(2) Prevederile prezentei legi se aplică angajatorilor, lucrătorilor şi reprezentanţilor lucrătorilor.
Firma dvs. nu poate face exceptie.
Contactati o firma autorizata, care in functie de volumul de munca va poate prezenta o oferta de pret.
Puteti face dvs. evaluarea riscurilor profesionale daca considerati ca aveti pregatira necesara. In mod normal, ca administrator de firma ar trebui sa urmati un curs de pregatire in domeniul ssm de minim 40 de ore.
Pe site-ul inspectiei muncii gasiti un ghid pentru evaluarea riscurilor profesionale. Respectand ghidul, cu multe cunostinte in domeniul ssm (cunoasterea legislatiei de profil este obligatorie) se poate intocmi intr-o perioada de timp rezonabila, materialul cu riscurile profesionale.
Daca pentru firmas dvs. s-a intocmit un proiect tehnologic, in mod normal in partea de tehnologie veti regasi o lista cu factori de risc profesionali identificati. Pentru a putea completa fisa ceruta de catre medicul specialist de medicina muncii puteti utiliza aceasta lista.
Inainte de inceperea activitatii trebuie sa detineti materialul cu evaluarea riscurilor profesionale.

Alte discuții în legătură

Protectia muncii...incadrare inspector ssm smarty67 smarty67 Ma poate ajuta cineva va rog cu o informatie?....am o cunostinta si vrea sa se angajeze ca Responsabil SSM la o firma. Firma are 25 angajati si cunostinta mea ... (vezi toată discuția)
Abilitare evaluator de risc sadrian sadrian Buna ziua. Am auzit opinia ca un lucrator desemnat din cadrul SIPP, care are cursul de evaluator (de 180 ore) trebuie sa fie abilitat de Comisia de la ITM ... (vezi toată discuția)
Curs ssm si psi simona68 simona68 Buna ziua. Sunt titulara unei Intreprinderi Individuale si am 3 angajati.Pentru a face instruirea ssm este de ajuns cursul de 40 de ore ? Mentionez ca am ... (vezi toată discuția)