Sunt medic specialist chirurg (nu sunt medic de familie, nu am cabinet individual) si locuiesc in sectorul 3. Sunt angajata la spitalul Bagdasar (contract de munca pe perioada nederminata) din sectorul 4. Am realizat o colaborare cu spitalul privat Sanador, de la care am obtinut o anumita suma de bani. Colaborarea a fost de o singura zi (participarea la o interventie chirurgicala), nu urmeaza sa colaborez constant cu ei de acum inainte. Sanadorul m-a trimis la Administratia Financiara a Sectorului 1 (unde ei au sediul) am inregistrat contractul de prestari servicii medicale si anexa cu suma respectiva, am obtinut CIF si am inregistrat Registru Inventar cod 14-1-2/a si Registru Jurnal Incasari si Plati cod 14-1-1/b. In contract este precizat plata impozitului se va face de catre medic.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Avand in vedere ca eu locuiesc in sectorul 3, ce trebuie eu sa fac pentru a-mi declara venitul la Administratia Financiara a Sectorului 3? De ce sunt nelamurita: de la sectorul 1 mi-au spus sa ma duc in 15 zile la sectorul 3 si sa completez declaratia 220, iar de la sectorul 3 mi-au spus ca voi completa la sfarsitul anului fiscal 2013 declaratia 200 (pe baza unei adeverinte eliberate de Sanador cu veniturile realizate in acest an).
2. Chiar am nevoie de acele registre (Registru Inventar si Registru Jurnal de Incasari si Plati), avand in vedere ca am o profesie liberala (pentru care nu este nevoie de PFA, ci doar de PFI) si nu am cabinet individual? Si daca da cine le completeaza?
Va multumesc anticipat!
Dr. Aura Sandu
PFI ati inregistrat-o acolo unde ati desfasurat activitatea (sector 1), dar impozitul si CASS le platiti unde aveti domiciliul fiscal (care este acelasi cu domiciliul daca nu se vrea altfel, adica sectorul 3).
Deci, v-au sfatuit bine cei de la AFP sectorul 3.
Daca ati ales acest mod de colaborare cu SANADOR, trebuie sa va conformati si sa tineti evidenta contabila in partida simpla. Completarea registrelor o puteti face dvs. sau puteti apela la un contabil.
Registre avocati
B06D4N
Am inteles ca ne trebuie registre gen:
- Un registru de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b);
- Un registru inventar (cod 14-1-2/a)
Daca stie cineva de ... (vezi toată discuția)