Buna ziua.
In luna iulie 2013 o societate comerciala a infiintat o fundatie. Scopul fundatiei, prevazut in actul constitutiv, este acela de a sustine integrarea tinerilor din centrele de plasament pe piata muncii.
Pentru a strange fonduri in vederea realizarii scopului fundatiei se doreste organizarea de cutii pentru donatii ale clientilor din magazinele societatii. Va rog sa ne precizati prevederile legale existente in ceea ce priveste acest tip de strangere de fonduri (trebuie autorizata o astfel de cutie? trebuie sigilata? ce documete contabile trebuie intocmite de fundatie sau de societate? alte aspecte de care aveti cunostinta.).
Fundatia doreste sa vanda (tot prin magazinele societatii) produse confectionate de copii unui centru de plasament. Banii incasati vor fi virati acestui centru de plasament. Ce documente ar trebui sa intocmeasca fundatia, societatea si centrul de plasament in acest scop?
Va multumesc.
La partea cu colectarea de bani societatea pune la dispozitie catre fundatie doar spatiul de amplasare a unui panou de afisare si a cutiei sigilate. Nu e nevoie sa autorizati aceasta treaba. La un interval de timp reprezentantii fundatiei vor deschide cutia, vor intocmi un proces verbal de constatate a sumei de bani si aceasta suma se inregistreaza in registrul de casa cu chitanta in ziua respectiva.
Fundatia produce si vinde societatii pe baza de factura. Completeaza nir pentru facturile de achizitionare materii prime, bon de consum cu cantitatile de materii prime folosite si o fisa de magazie cu produsele realizate.
Societatea completeaza nir, vinde produsele cu bon de la casa de marcat si face sponsorizare cu o anumita suma de bani catre centrul de plasament cu contract de sponsorizare.
S-au incasat banii de catre ong de la persoana care semneaza procesul verbal reprezentand donatii in numerar conform proces verbal numarul.. din data...
Donatii catre ong
LifeRider
Buna ziua,
Din cate stiu, pentru donatiile in bani din partea persoanelor fizice este necesara incheierea unui contract. Imi puteti spune care este regimul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.