Am depus la Casa de pensii acum doi ani o cerere pentru recalculare pensiei pentru motivul ca am obtinut venituri lunare individuale in acord.Se specifica pe adeverinta faptul ca " s-a retinut si virat contributia individuala pentru asigurari sociale si contributia individuala pentru pensie. suplimentara'
Casa de pensii mi-a dat aviz nefavorabil dupa care i-am dat in judecata si am obtinut o sentinta civila prin care tribunalul cere Casei de pensii sa-mi recalculeze pensia pentru motivul specificat mai sus.
Am depus iarasi cerere la Casa de pensii si acum imi cer sa le spun daca in adeverinta depusa acum doi ani sumele sunt brute sau nu.
Nu mai inteleg nimic. De ce nu mi s-a cerut acum doi ani acest lucru ? In anii '60 sumele respective erau brute sau nete ?
Din nefericire, fabrica unde am lucrat nu mai exista, iar arhivele sunt mutate la Targoviste si imii este aproape imposibil sa iau legatura cu ei.
Intre timp, am arimit o notificare de la arhiva unde se afla documentele prin care ma anunta ca "in perioada respectiva contributia pentru asigurari sociale nu a fost retinuta de la angajat si nu este evidentiata in statele de plata"
Intrebarea este : nu se bat cap in cap ce scrie in adeverinta cu ce scrie in notificare ?
De ce nu mi s-a cerut acest lucru acum doi ani, cand am depus prima data cererea ?
As fi putut scana cele doua documente, insa cred ca nu e posibil sa pun attach.
Nu vreau sa va dezamagesc, dar daca veti depune la casa de pensii, notificarea primita ulterior, se va avea in vedere mentiunile din aceasta.
Ar trebui sa gasiti modalitatea si sa mergeti personal sau sa acordati procura notariala unei rude apropiate, in audienta, la Arhivele nationale din judetul dvs., sa prezentati adeverinta initiala pe care o detineti, sa cereti sa se caute in arhiva copia adeverintei date dvs. de catre firma, sa se reanalizeze statele de plata si documentele de plata (din perioada respectiva), prin care s-au virat contributiile majorate la fondul de asigurari sociale si sa primiti o alta notificare, in conformitate cu rezultatul verificarii efectuate. In perioada respectiva, salariatii primeau lunar si fluturasi cu salariile, iar pe acestia se regaseau toate sumele incasate/ retinute/ venit brut/ venit net.
Neexistand in legea pensiilor, o precizare clara, instantele de judecata, unele au aprobat si altele au respins actiunile formulate de catre pensionari, cu referire la plata in acord global (dupa cum sustinea ministrul muncii intr-o emisiune la Antena 3 din seara zilei de 20.08.2013). Este motivul pentru care casa de pensii cere tot felul de clarificari.
Puteti formula in scris o cerere la ministerul de finante (sper sa fie corecta nominalizarea) pentru a va preciza daca in perioada respectiva, sumele platite de firma drept contributii sociale erau calculate la castiguri nete sau castiguri brute.
Consultati si Decizia ICCJ nr.19/ 2012 care mentioneaza: "In interpretarea art.2 lit.e si art. 164 al.(2) si al.(3) din Legea nr. 19/ 2000 si pct V din naexa la OUG nr.4/ 2005, sporurile si veniturile suplimentare realizate anterior datei de 01.04.2001 se iau in considerare la calculul pensiei.", pentru a vedea daca va incadrati in perioada de timp respectiva.