avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 440 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Semnarea chitantelor
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Semnarea chitantelor

Buna ziua!

As avea o nelamurire. Am fost la o banca sa platesc niste facturi intr-un cont si la sfarsit am avut de semnat destul de multe chitante si fiind zorit de casierita de acolo imi este teama sa nu fi sarit peste vreo chitanta si sa o las nesemnata.

In cazul in care nu am semnat vreo chitanta din greseala, ce se poate intampla?
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 17:46, 19 August 2013
Aveti la dvs. un exemplar al chitantelor semnate de casier pentru fiecare suma platita ? Daca da, din punctul dvs. de vedere totul este bine pentru ca aveti dovada platii care poate fi folosita in orice imprejurare.
Da, am primit cate un exemplar de chitanta semnat de casier pentru fiecare suma platita. Initial imi facusem griji ca poate au anulat tranzactia daca lipsea semnatura mea pe vreo chitanta, probabil sunt eu mai paranoic, de aceea am vrut sa ma asigur ca e totul in regula, nestiind exact care este procedura bancilor in ce priveste gestionarea chitantelor si asa mai departe.
Asadar, desi am inteles ca in cazul meu nu exista riscuri deoarece am chitantele semnate de casier si probabil am semnat toate chitantele, as dori, daca se poate, ca cineva sa imi explice care este procedura bancilor in ce priveste gestionarea chitantelor, adica ce face banca cu ele, la ce sunt folosite, in ce cazuri se apeleaza la ele etc.
Ultima modificare: Duminică, 18 August 2013
littlemouse, utilizator
littlemouse a scris:

Asadar, desi am inteles ca in cazul meu nu exista riscuri deoarece am chitantele semnate de casier si probabil am semnat toate chitantele, as dori, daca se poate, ca cineva sa imi explice care este procedura bancilor in ce priveste gestionarea chitantelor, adica ce face banca cu ele, la ce sunt folosite, in ce cazuri se apeleaza la ele etc.


Banca a emis chitanta pt ca a incasat bani de la d-voastra. Potrivit ordin 3512/2008 chitanta este document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii.
Ultima modificare: Luni, 19 August 2013
Ioan Petru Butariu, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dispoziþia de platã/încasare Laura Ciobeica Laura Ciobeica Care este reglementarea legala care indica modul de utilizare, circuitul si gestionarea dispozitiilor de plata si incasare? Aceeasi reglementare se aplica ... (vezi toată discuția)
Regim chitante Bbianca Bbianca Buna ziua, Ma numesc Anca si as dori sa va intreb daca stampilarea chitatelor de incasare emise de o SC este obligatorie? Multumesc pentru raspuns dar ... (vezi toată discuția)
Chitanta sau di/dp? AncaUrda AncaUrda Care este documentul corect in baza caruia se poate face trensferul de bani intre casele diferitelor puncte de lucru ale unei societati: chitanta, dispozitia ... (vezi toată discuția)