avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... ACTE NECESARE INCHEIERE PENSIE PERSOANA DECEDATA
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

ACTE NECESARE INCHEIERE PENSIE PERSOANA DECEDATA

Buna ziua ,

Va rog sa-mi comunicati unde trebuie mers si ce acte trebuie depuse la casa pensiilor pentru o persoana care a decedat pe data de 10.08.
Pensia pe luna august se mai poate recupera ?
Se primeste vreun ajutor de inmormantare de la casa pensiilor ?
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 10:46, 21 August 2013
Legea 263/2010

ART. 125

(1) In cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces si care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau, in lipsa acestora, oricare persoana care face aceasta dovada.

(2) Dovada prevazuta la alin. (1) se poate face prin orice mijloc de proba admis de lege.

(3) Cuantumul ajutorului de deces se stabileste anual prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat si nu poate fi mai mic decat valoarea castigului salarial mediu brut prevazut la art. 33 alin. (5).*)

La acest moment cuantumul este 2223 lei


ART. 127

(1) Ajutorul de deces se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat si se acorda, la cerere, pe baza certificatului de deces.

ART. 129

(1) Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de:

c) casa teritoriala de pensii, respectiv casa de pensii sectoriala, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului prevazut la art. 6 alin. (1) pct. IV si alin. (2), respectiv al unui membru de familie al acestuia.

ART. 130

(1) Ajutorul de deces se achita persoanei indreptatite sau mandatarului desemnat, prin procura speciala, de catre aceasta.

(2) Ajutorul de deces poate fi solicitat, pe baza actelor justificative, in cadrul termenului general de prescriptie, calculat de la data decesului.


ART. 120

(1) Sumele neincasate de catre pensionar, reprezentand pensia pe luna in care a avut loc decesul si/sau, dupa caz, drepturi restante de pensie, cuvenite si neincasate pana la deces, se platesc sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, celorlalti mostenitori, in conditiile dreptului comun.

(2) Sumele prevazute la alin. (1) pot fi solicitate in cadrul termenului general de prescriptie.



Termenul general de prescriptie este 3 ani.




H.G.257/2011




Art. 80
(1) Sumele ramase neincasate de catre pensionarul decedat, prevazute in art. 120 alin. (1) din lege, se platesc:
a) sotului supravietuitor;
b) copiilor;
c) parintilor;
d) in lipsa acestora, mostenitorilor in conditiile dreptului comun.
(2) Actele necesare in vederea acordarii acestor sume sunt, dupa caz:
• cerere (anexa nr. 9);
• certificatul de deces, in original si in copie;
• actul de identitate al solicitantului (original si in copie);
• acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original si copie);
• certificatul de mostenitor (original si copie);
• copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.

Buna ziua ,

De unde se obtine certificatul de mostenitor ?
Fara certificatul de mostenitor nu se poate ridica ultima pensie ?

Actele sunt prevazute in anexa 11 de mai jos:


ANEXA 11 la norme


CERERE
pentru acordarea ajutorului de deces


Se aprobă Înregistrată sub nr. ..................... din ...................
..................... Viza pentru controlul financiar preventiv
(semnătura)


Către Casa Teritorială/Sectorială de Pensii ....................

Subsemnatul(a) ....................................................., având codul numeric personal ....................................., domiciliat(ă) în ...................................., str. ............................. nr. ........., bl. ........., sc. ......., et. ....., ap. ........, judeţul (sectorul) ............, posesor(posesoare) al(a) buletinului/cărţii de identitate seria ....... nr. ....................., eliberat(ă) de ..................., în calitate de ..........................., vă rog ca, în baza dosarului de pensie nr. ................. şi a celorlalte acte, să aprobaţi plata ajutorului de deces pentru ................................................, având calitatea de pensionar/membru de familie, conform certificatului de deces nr. ........... din ............................, eliberat de Primăria .................................
Odată cu prezenta cerere depun şi următoarele acte:
a) certificat de deces - copie şi original;
b) act de identitate - copie şi original;
c) documente din care să rezulte că s-au suportat cheltuielile de înmormântare;
d) cupon de pensie;
e) adeverinţă de studii, după caz;
f) act medical emis/vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt pentru muncă în cazul copilului în vârstă de până la 16 ani, după caz.
În susţinerea cererii mele, declar pe propria răspundere şi sub sancţiunile prevăzute de Codul penal referitoare la falsul în înscrisuri oficiale că am suportat cheltuielile ocazionate de deces, că nu am încasat şi nu voi încasa ajutorul de deces de la nicio altă unitate.

Data ................ Semnătura ...........................

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie Mona Cotor Mona Cotor As dori sa intreb, am dreptul sa ridic ultima pensie a sorei mele, decedate în data de 11 noiembrie?Mentionez ca sora mea nu are alți urmași, nu avem ... (vezi toată discuția)
Deces, plata ultimei pensii alberta33 alberta33 Va rog daca 2 frati depun la casa de pensii locala cerere fiecare solicitand acelasi drept adica pensia pe luna in curs a tatalui lor decedat cui i se va ... (vezi toată discuția)
Ajutor inmormantare ankai ankai Buna ziua. Tatal meu a decedat in anul 2015, insa in momentul decesului nu era pensionar si nici nu era angajat. S-a aflat in intretinerea mea iar ... (vezi toată discuția)