Buna, eu sunt studenta din octombrie 2012 la zi, sotul meu are PFA in domeniul informaticii din 2008 si a platit mereu la Finante impozitul pe venit. De 3 ani a lucrat cu contract de prestari servicii cu o firma din USA cu contract facut conform cerintelor din State dar nu are act care sa dovedeasca momentul in care au incetat colaborarea (mai 2013). Din martie 2013 lucreaza pentru alta firma, tot pe baza unui contract de prestari servicii. Eu am nascut in Iulie 2013 si am aflat de la o doamna de la primarie ca ar putea beneficia el de stimulent de insertie (avand in vedere ca eu nu pot beneficia de indemnizatia de crestere). Nu dorim ca sotul sa isi opreasca deloc serviciul, dar pe lista de acte necesate pentru stimulentul de insertie este trecuta si mentiunea "decizia de impunere va contine si data de suspendare a autorizatiei, data declarata la Registrul Comertului".
In concluzie am dori sa stim daca sotul poate beneficia de acest stimulent fara sa renunte la contractul de prestari servicii si daca raspunsul este afirmativ, de cand ar avea drept la acest stimulent.
Multumesc.
1. Ati putea si dvs. sa benficiati de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) daca sunteti absolventa de liceu din anul 2012.
2. Tatal copilului poate beneficia direct de stimulentul de insertie, fara sa intre in CCC, daca:
- in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (august 2012 - iulie 2013) a avut venituri profesionale impozabile (asta o dovedeste cu adeverintele de la Adm. fiscala);
- daca incepand cu data cu care solicita stimulentul de insertie are venituri profesionale impozabile (dovedita tot cu adeverinta de la Adm. fiscala).
3. Acea "decizie de impunere va contine si data de suspendare a autorizatiei, data declarata la Registrul Comertului" se foloseste numai in cazul in care sotul intra in CCC si solicita indemnizatia aferenta
4. Pentru acordarea stimulentului de insertie se solicita aceleasi acte ca pentru indemnizatia pentru CCC cu deosebirea urmatoare: