Am fost angajata cu contract de munca pe o perioada determinata (octombrie 2012 – iunie 2013), si, in februarie 2013 am suferit o interventie neurochirurgicala, in urma careia am intrat in concediu medical pana la finalizarea contractului de munca (tumora cerebrala maligna, aflata in tratament).
Pentru a fi preluata in plata de catre CASMB pana la vindecare si recuperare (si pentru decontarea citostaticelor), cei de la CAS mi-au cerut o serie de documente, printre care si o adeverinta de la angajator cu venitul brut detaliat lunar pe durata desfasurarii contractului de munca.
Chiar daca mi-am anuntat angajatorul cu cateva luni inainte de expirarea contractului de munca, acesta amana sistematic (invocand pretexte de multe ori puerile) eliberarea respectivei adeverinte.
Voiam sa va intreb cui ma pot adresa pentru a urgenta eliberarea documentului respectiv, in conditiile in care angajatorul refuza sa-mi raspunda la telefon, email?
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Prin urmare, fie sesizati ITM-ul , fie promovati o actiune in instanta.