avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Service reprezentanta - Acceptare piese proprii
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Service reprezentanta - Acceptare piese proprii

Buna ziua,

Ma confrunt cu urmatoarea problema si am rugamintea sa ma ajutati cu un sfat :
- La o masina, aflata inca in garantie, sunt stricate 2 piese.Una este acoperita de garantie, cealalta nu.
Problema se pune in felul urmator : Reprezentanta, accepta inlocuirea primei piese pe garantie, doar daca cea de-a doua (care sa spunem ca face parte tot din partea electrica a masinii) va fi achizitionata de la ei si montata tot la ei.

Problema consta in faptul ca adaosul comercial este enorm pentru cea de-a doua piesa, mai exact, la ei costa 2000 Lei, in timp ce, altii o vand cu 8-900 Lei, tot originala, exact aceeasi piesa.

Astfel, exista vreo lege, prin care service-urile reprezentante, sunt obligate sa accepte montajul unor piese aduse de client, atata timp cat bineinteles, acestea se incadreaza in specificatiile cerute de producator (aceeasi marca de piesa, sigilata, cu factura si garantie de la vanzator, fara provenienta dubioasa, etc), astfel incat sa nu se piarda garantia?

Sau, la polul opus, exista vreun cadrul legal in baza caruia reprezentanta auto ma obliga pe mine sa cumpar piese doar de la ei, cu adaosurile nesimtite in cauza, pentru a nu pierde garantia chiar daca solicit efectuarea montajului la ei?

Daca exista vreo lege care ma poate apara in acest sens, care ar fi solutia? Protectia consumatorului? Instanta?

Multumesc !
Cel mai recent răspuns: polloctav , utilizator 08:22, 21 August 2013
Care este motivul pentru care piesa respectiva nu este acoperita de garantie?
Este specificat in mod clar in certificatul de garantie ca piesa nu este acoperita de garantie? Despre ce piesa este vorba?

Garantia unei piese procurate de proprietarul masinii este asigurata de garantia data de producator iar service-ul trebuie sa elibereze o garantie de manopera pentru montaj.
In multe certificate de garantie producatorii specifica ca acorda garantia pentru piesa doar daca este montata intr-o unitate autorizata.
Le solicitati sa va acorde garantia doar pentru manopera pentru piesa pe care o procurati dvs..
Motivul este ca piesa neacoperita de garantie se afla oarecum la exterior si a fost deteriorata din cauze externe (sustin ei), mai exact prin lovire (desi nu sunt de acord nici cu aceasta varianta).Cealalta piesa, fiind parte a unei componente interne, acoperita de garantie, sustin ei ca nu o inlocuiesc pe garantie decat daca se cumpara si prima, pentru ca altfel, se va deteriora din nou, fiind parte ale aceluiasi ansamblu, asa cum am precizat.

Eu vreau sa-mi repar masina, astfel este evident ca sunt de acord sa le schimbam pe amandoua insa repet, nu inteleg obligatia de a cumpara totul de la ei, in caz contrar, nebeneficiind de garantie nici pentru cealalta.
Este legal? Repet, nu se pune problema sa vin cu o bomba de piesa din dezmembrari ci am intentia de a o cumpara de la un alt distribuitor, cu factura si garantie.
Nu va obliga nimeni sa cumparati o piesa din service.
Solicitati-le temeiul legal in baza caruia nu aveti voie sa aduceti piese din afara service-ului si cereti-le sa va dea ceva scris. Cu toate acestea, unele service-uri afiseaza la receptie in loc vizibil informatii privind politica firmei in privinta aducerii de piese din afara. Vedeti daca au afisat asa ceva.
Daca piesa nu este acoperita de garantie atunci trebuie sa va acorde garantie ptr manopera in conditiile in care prezentati un piesa originala cumparata cu factura si certificat de garantie.
Ultima modificare: Marți, 20 August 2013
cyan, moderator
De ce nu rezolvati problema cu unitatea/asiguratorul CASCO? daca nu vor sa va accepte piesa achizitionata de dvs. cu garantia producatorului, atunci apelati la un avocet care va poate formula o cerere de ordonanta presedintiala (se rezolva urgent) prin care sa obligati societatea de service sa inlocuiasca piesa si sa va redea autoturismul in termen de maxim 24 de ore de la data inmanarii piesei respective....Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme garantie piese auto valentinm1972 valentinm1972 buna seara,in urma cu aproximativ un an de zile am cumparat o caseta de directie pentru autoturismul propriu,caseta a fost montata in service autorizat cu ... (vezi toată discuția)
Este legal ca un service auto să înlocuiască, pe o mașină dusă la reparat, caseta de direcție cu una provenită din dezmembrări? saadeddine saadeddine Este legal ca un service auto sa inlocuiasca o caseta de directie pe o masina cu o alta achizitionata din dezmembrari? Am dus o masina la reparat. Acestia ... (vezi toată discuția)
Produs defect în garanție - cine plătește costurile montarii produsului? ionutvd ionutvd Bună ziua, Lucrez la un magazin online de piese auto și avem următoarea speta: Un client a cumpărat un produs în valoare de 400 lei, iar montajul ... (vezi toată discuția)