Buna ziua.Am fost incadrata in grad 3 de invaliditate de comisia de expertiza,mentionez ca in prezent sunt salariata dar sunt in concediu medical de 1 an de zile,iar comisia mia mai acordat 60 de zile pana la acordarea deciziei pe care o primesc la 1 octombrie.Intrebarea mea ar fi ce proceduri sunt de urmat dupa primirea deciziei?Pot sa cer la locul meu actual de munca sa lucrez 4 ore pe zi? si astfel sa raman in continuare angajatul lor?
Buna ziua.O persoana care nu a lucrat nici o zi poate beneficia de pensie de invaliditate?
1. Daca veti fi pensionata de invaliditate gr.III veti putea lucra cu 4 ore pe zi la acelasi loc de munca (daca angajatorul doreste asta) sau la altul.
2. O persoana care nu are nici o zi de stagiu de cotizare la pensie nu poate beneficia de pensie de invaliditate.
L.263/2010 Art. 68
(1) Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care si-au pierdut total sau cel putin jumatate din capacitatea de munca, din cauza:
a) accidentelor de munca si bolilor profesionale, conform legii;
b) neoplaziilor, schizofreniei si SIDA;
c) bolilor obisnuite si accidentelor care nu au legatura cu munca.
(2) Beneficiaza de pensie de invaliditate, in conditiile prevazute la alin. (1), si persoanele care se afla in situatiile prevazute la art. 49 alin. (1) lit. c) si g).
(3) Au dreptul la pensie de invaliditate, in conditiile prevazute la alin. (1) lit. a), si elevii, ucenicii si studentii care si-au pierdut total sau cel putin jumatate din capacitatea de munca, ca urmare a accidentelor de munca sau bolilor profesionale survenite in timpul si din cauza practicii profesionale.