Un titular - proprietar de teren a fost verificat de APIA( Agentia de plati si interventie pt agicultura), la Controlul clasic pe teren in anul 2010.A avut un angajament pe 5 ani pentru o anumita supafata. In urma controlului s-a diminuat suprafata de la 5.64 ha (declarata) la 4.44 ha (masurata de cei de la APIA).Diferenta este de 1.2 ha, ceea ce reprezinta 27.03% din suprafata determinata. I-a venit in august 2013,penalitati pentru Campania din 2008 o suma de 3786.12 lei, iar pentru Campania din 2009 o suma de 4986 lei, totalul fiind de aproximativ 90 milioane vechi,
In 2011 si 2012 a fost verificat iarasi noul proprietar,care era sotia decedatului si nu s-au mai gasit nereguli. Pe baza controalelor (masuratorilor) din 2010, 2011, 2012 s-a intocmit Procesul-verbal de stabilire a creantelor. Proprietarul -decedat a fost radiat din situatiilor celor de la APIA ca fermier abia in anul 2012, insa pe 15 august 2013 sotia acestuia a primit Procesul verbal de constatre a neregulilor si creantelor pe numele decedatului.
Intrebarea este: Pot fi trasi la raspundere urmasii, chiar daca cererea pentru primirea ajutorului de la APIA era facuta de CEL CARE A DECEDAT ULTERIOR( Campania 2008 si 2009)?
Titularul a decedat in mai 2010.
Asta nu prea are importanţă. Oricum, există cel puţin un acceptant: soţia, care a continuat să încaseze sumele de bani de la APIA, cu alte cuvinte şi-a însuşit calitatea de proprietar (moştenitor).
Fiind aplicabile prevederile vechiului cod civil, moştenitorul răspunde cu toate bunurile sale (nu doar cu cele moştenite), cu excepţia cazului în care ar fi acceptat succesiunea sub beneficiu de inventar.