avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Firma administrare imobile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Firma administrare imobile

Buna ziua,
Doresc sa deschid o firma (SRL) care sa aiba ca principal obiect de activitate cod 6832. Imi trebuie neaparat sa am cursul de administrator, sau pot sa functionez fara. Sau trebuie sa am angajata o persoana care sa aiba cursul respectiv. Si mai am o nelamurire privitoare la declaratiile ce trebuiesc depuse de asociatie in cazul in care asociatia de proprietari incheie un contract de prestari servicii de administratie cu o astfel de firma mai are obligatia depunerii in calitate de pers. juridica a declaratiei 112 ( in mod normal stiu ca nu ca nu mai are angajati), dar declaratia 100 ( pentru venituri din chirie spatii ex.chirie aferenta spatiului de amplasare antena firma de telefonie mobila) sau aceste declaratii vor fi depuse de firma de administratie cu care incheie contract ?
Va multumesc anticipat pentru lamuriri.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 13:36, 14 Septembrie 2013
Da, trebuie sa aveti atestatul de administrator imobile, iar firma dv. sa aiba ca principal obiect de activitate administrarea imobilelor.

Daca nu vor mai avea angajati, nu veti avea ce decl.112 sa depuneti in numele asociatiei. Dar daca femeia de serviciu ramane la asociatie, fireste ca va trebui sa aveti grija de orice relatie cu ANAF-ul si ITM-ul (inclusiv declaratii si Revisal).

Asociatiile de proprietari nu platesc impozit pe veniturile provenite din alte surse deoarece aceste venituri, prin lege, trebuie folosite la intretinerea si modernizarea cladirii.
La intocmirea dosarului pentru angajat, acesta trebuie sa aduca atestatul de admin.
Daca vrei sa fi doar director nu este obligatoriu sa ai atestat de admin. dar nu vei avea cunostinte in domeniu, si-mi este greu sa cred ca la negocierea unui contract vei trimite angajatul.
Functie de cum se negociaza, declaratiile vor fi intocmite si transmise de firma sau alte persoane.
In cazul colaborarii cu firma, asociatia va primi factura si chitanta, iar in aceasta relatie nu mai exista D.112
Daca exista contracte de mandat remunerate (presedinte, cenzor, CEx) tot trebuie facuta si depusa D112.
Ultima modificare: Miercuri, 28 August 2013
arockz, utilizator
Larisa-Lory a scris:
... mai are obligatia depunerii in calitate de pers. juridica a declaratiei 112 ( in mod normal stiu ca nu ca nu mai are angajati), dar declaratia 100 ( pentru venituri din chirie spatii ex.chirie aferenta spatiului de amplasare antena firma de telefonie mobila) sau aceste declaratii vor fi depuse de firma de administratie cu care incheie contract ?

Asociatia de proprietari, asa cum s-a spus mai sus, are obligatia sa depuna declaratia 112 daca plateste salarii (persoane cu contract individual de munca) dar si daca are numai indemnizati (contracte de mandat: presedinte, cenzor...). Declaratia 112 poate fi depusa de cineva din asociatie (presedinte, cenzor, membru in comitet, contabil...) sau de firma de administrare in functie de ceea ce s-a prevazut in contractul de administrare incheiat intre acea firma si asociatia de proprietari.
Pentru veniturile din chirii obtinute de asociatie, nu se depune nici o declaratie nicaieri. Asociatia incaseaza chiria lunar sau la termenele stabilite in contract. Banii intra in casa sau banca ca si "venituri din exploatarea proprietatii comune". Se fo9losesc conform legii pentru lucari de reparatii si alte cheltuieli administrative. Semestrial se afiseaza, conform legii, o situatie a acestor venituri si modul de folosire a lor.
Buna seara,
Pentru infiintarea unei firme de administrare imobile este obligatoriu sa deti un atestat o calificare recunoscuta de minister?

Alte discuții în legătură

Asociatii de propietari - angajari romica_mi romica_mi Care sunt formele de angajare ale personalului din asociatie si ce contributii sociale revin fiecaruia atat asiguratului cat si angajatorului daca: - ... (vezi toată discuția)
Infiintare firma administrare imobile iapost iapost Buna ziua, as dori sa infiintez o firma de administrare imobile. Conform Legii 230/2007, Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include ... (vezi toată discuția)
Nelamuriri despre angajatii unei asociatii de proprietari lorelena1306 lorelena1306 Urmeaza sa fiu administrator cu Contract Individual de Munca al unei asociatii de proprietari. Sunt inregistrata in Revisal, ANAF. 1.Ce formulare trebuie ... (vezi toată discuția)