Buna ziua,
as dori sa infiintez o firma de administrare imobile.
Conform Legii 230/2007, Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22."
:"> Intrebari : ce sa inteleg prin persoane juridice specializate si autorizate ? Trebuie autorizata firma pentru aceasta activitate si daca da, de catre cine ? Sau e necesar ca firma sa aiba angajati - persoane fizice - autorizate sa presteze activitate de admin imobile ?
.
care ar fi pasii de urmat pentru infiintarea unei astfel de firme ?
multumesc
Sa fie inregistrate la Registrul Comertului.
Pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;
-sa aiba angajate persoane atestate in conditiile normelor metodologice de aplicare a Legii 230/2007
va multumesc ffff mult ! si as mai avea o intrebare : din experienta dvs., cum ar fi mai bine sa infiintez firma : numai cu obiect de activitate admin de imobile si optiunea NEPLATITOR DE TVA sau activitate principala admin imobile si PLATITOR DE TVA;
.
ce mai stiu e ca neplatitorii de tva nu isi pot deduce nici o cheltuiala si platesc 16 % impozit pe profit; e corect ? multumesc
Cum as proceda eu:
As merge la Primarie sa ma interesez unde, cum si cand se incep urmatoarele cursuri pentru atestarea administratorilor de asociatii proprietari si m-as inscrie la acestea.
As merge la o firma care se ocupa cu infiintarea de societati comerciale si-as vedea ce documente-mi trebuiesc pentru infiintarea unui SRL.
As infiinta, indrumat de acea firma, in SRL cu mai multe activitati dar care sa aiba ca activitate de baza "administrarea de imobile".
As opta pentru o S.C. neplatitoare de TVA dar platitoare de impozit pe profit.
Acestea mi se par mai avantajoase: TVA-ul oricum se plateste de oricine atunci cand se cumpara ceva din comert si se deduce din venituri ca orice cheltuiala, fara sa tineti evidenta lui separat; din veniturile incasate va scadeti toate cheltuielile legale (salarii, consumabile, chirii, dotari...) si platiti 16% impozit doar pe ce ramane (profit brut).