avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Angajare firma administrare condominium neatestata de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Angajare firma administrare condominium neatestata de primarie

Buna ziua,

Locuiesc intr-un complex ce locuinte rezidential din cadrul sectorului 1, sunt membra a asociatiei de proprietari a acestui condominium. Pe grupul de Facebook al locatarilor, membrii comitetului ne-au anuntat ca incepand cu data de 1 aprilie 2017 contractul cu firma de property management a incetat si ca au angajat o noua firma in urma unei licitatii la care au participat 7 firme. (sugeranduni-se ca procesul de selectie a fost unul serios). o parte dintre proprietari am cerut sa ni se arate ca aceasta noua firma aleasa este autorizata de primarie, respectiv am cerut aceste autorizatii. De asemenea, am solicitat si atestatul persoanei comunicata ca fiind noul administrator . Dansii nu doresc sa ne arate aceste documente, invocand ca acestea nu sunt importante, ci calitatea serviciilor pe care le ofera, sa avem rabdare si sa nu fim carcotasi. Mentionez ca in urma verificarilor noastre la Registul Comertului, am descoperit ca firma respectiva are sediul in condominiul nostru iar CAEN-ul nu corespunde activitatilor de administrare imobile. As dori sa aflu daca comitetul avea dreptul sa schimbe firma de property management fara aprobarea/mandatul Adunarii Generale a proprietarilor. De asemenea, care sunt consecintele angajarii unei firme si a unui administrator fara atestatele impuse de lege. si ce avem noi de facut, proprietarii, pentru remedierea situatiei si intrarea in legalitate. Multumesc
Cel mai recent răspuns: Victor Brosser , Alte profesii 16:34, 5 Aprilie 2017
HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
..............
g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, incheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice;

..............
Primaria nu autorizeaza persoane juridice (SRL) pentru aceasta activitate, primaria emite atestate pentru persoane fizice, PFA sau II.
Un SRL se inregistreaza la Registrul Comertului ca si activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
SRL trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) să aibă ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract;
b) să aibă angajate persoane atestate în condiţiile prezentelor norme metodologice;
c) să dovedească că au bonitate financiară.
Puteti sa cereti presedintelui si comitetului executiv sa va arate daca s-a respectat cerintele legii 230, daca nu s-a respectat trebuie gasita o alta firma, daca tot nu doresc sa intreprinda ceva, puteti, daca aveti 20% de proprietari de partea dvs. sa convocati o AG extraordinara in care sa discutati aceasta problema.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare firma administrare imobile iapost iapost Buna ziua, as dori sa infiintez o firma de administrare imobile. Conform Legii 230/2007, Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract administrator conjoint conjoint Asociatia de proprietari a incheiat contract de adiministrare(conventie civila) cu o persoana fizica autorizata care detine atestat de administrator imobile ... (vezi toată discuția)
Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)