avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... reziliere contract administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

reziliere contract administrator

Asociatia de proprietari a incheiat contract de adiministrare(conventie civila) cu o persoana fizica autorizata care detine atestat de administrator imobile dar in fapt prestatia activitatii o indeplineste exclusiv in cadrul asociatiei o alta persoana angajata a PFA-ului .Aceasta persoana nu detine atestat de administrator. In aceasta situatie se impune sau nu rezilierea contractului avand in vedere Articolul 35 din Lg.230/2007?
"(1)Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract." Se vehiculeaza ca ar fi o lege care permite PFA autorizat cu obiect principal de activitate in acest domeniu sa angajeze personal necalificat(fara atestat)
Daca persoana care exercita in fapt responsabilitatea functiei de administrator de imobile,nu detine atestat profesional,asociatia de proprietari,prin comitetul executiv disp art 17 HG nr 1588/2007 poate rezilia contractul de administrare
"Poate" inseamna ca asociatia nu are aceasta obligatie de a-l rezilia deci poate continua aceasta stare de fapt.Confruntandu-se cu refuzul com. executiv de a lua acesta masura membrul asociatiei poate poate obliga asociatia in justitie ?
conjoint a scris:

Articolul 35 din Lg.230/2007?
"(1)Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract."

Sublinierea este raspunsul. PFA-ul este persoana juridica si este a unui om ce are atestat, ce poate administra, ce poate avea angajati... Nu este obligatoriu ca o persoana juridica ce administreaza asociatii de proprietari sa aiba angajati numai persoane cu atestat de administrator. Poate avea angajati care pot tine contabilitatea, care indeplinesc conditiile de a fi casier, care sunt calificati in probleme tehnice s.a.m.d. Important si impus de lege este ca acel PFA sa fie autorizat a administra asociatii de proprietari, iar reprezentantul PFA-ului (care in cazul dumneavoastra are atestat de adminstrator) raspunde de activitatea PFA-ului, de activitatea angajatilor sai in raport cu tertii, cu autoritatile, clientii (asociatii de proprietari).

Un membru al asociatie poate face orice reclamatie, orice plangere, poate actiona in judecata pe oricine de oriunde... E libertate in acest sens. Cei ce primesc reclamatia, plangerea ori judecatorii (in cazul actionarii in instanta) vor raspunde reclamatiei, plangerii, vor admite sau respinge cererea de judecata motivat...

HaHa! Dle Adriantot in topicul "Adminstrator imobile sau PFA" din 2015 sustineati contrariul: "Conform legislatiei actuale, o persoana juridica poate administra asociatii de proprietari daca are acest obiect de activitate... Aceasta persoan juridica va fi autorizata sa desfasoare activitatea de administrare imobile daca are angajati administratori atestati."
Cititi cu atentie inca o data prev. art. 35 (1) din Legea 230/2007 si in special sublinierea facuta de dl Adriantot. Acesta este raspunsul corect - si nu conteaza ce scria acelasi domn in anul 2015...
Asadar, asociatiile de proprietari pot incheia contracte de prestari de servicii cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.

Daca vreti puteti pune o intrebare la primaria de sector de care apartineti si o sa va raspunda la fel.
Eu chiar nu pricep ce atata tevatura daca legislatia este atat de clara in acest domeniu.

Alte discuții în legătură

Posibila infractiune administrare imobil conjoint conjoint Asociatia de proprietari angajeaza la inceputul anului cu cim o persoana PFA in functia de administrator.Ulteror se constata ca persoana care exercita aceasta ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil prin interpus conjoint conjoint Este in regula ca o persoana, reprezentant,angajat,delegat sau ce o fi al unei PFA( cu obiect de activitate cod CAEN 6832), sa presteaze activitatea de ... (vezi toată discuția)
Firma sau pfa administrare imobile Ionel Manolache Ionel Manolache 1.Doresc sa aflu daca pentru a infiinta o firma de administrare imobile CAEN 6823 sunt restrictii legislative pentru actionari. Daca raspunsul este da, care ... (vezi toată discuția)